בן הרוש: נחוץ מהפך בטיפול בתאונות הדרכים

לטענתו, מועצת המובילים נקטה יוזמות, אשר נתקלות במערכות אטומות, במנהלים שאינם לוקחים אחריות, וכך עוברים המחדלים משר תחבורה אחד לשר תחבורה אחר מבלי שיטופלו


00:00 ,18.11.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

דו"ח מבקר המדינה שדן במצב הבטיחות בדרכים הציג, לטענת גבי בן הרוש, מצב עגום. לטענתו, מועצת המובילים והמסיעים נקטה יוזמות, אשר לטענתו נתקלות במערכות אטומות, במנהלים שאינם לוקחים אחריות, וכך כדבריו עוברים המחדלים משר תחבורה אחד לשר תחבורה אחר מבלי שיטופלו
 
בעקבות פרסום דו"ח מבקר המדינה בו התייחס השופט מיכה לנדשטראוס למצב הבטיחות בדרכים, שיגר גבי בן הרוש יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, מכתב למבקר בו מחד, הוא חיזק את ידיו על שהעלה את נושא הבטיחות בדרכים לסדר היום.
 
מאידך, בן הרוש פירט במכתבו למבקר את היוזמות לבטיחות בדרכים שבהם נקטה מועצת המובילים והמסיעים, יוזמות, אשר לטענתו נתקלות במערכות אטומות, במנהלים שאינם לוקחים אחריות, וכך כדבריו עוברים המחדלים משר תחבורה אחד לשר תחבורה אחר מבלי שיטופלו.
 
בהתבטאויותיו בימים האחרונים ציין בן הרוש כי מבקר המדינה לא התייחס בדברי הביקורת למה שמכונה "הגורם האנושי" , אשר עליו בדרך כלל משליכות הרשויות את הסיבה לריבוי התאונות. לטענתו, "הגורם האנושי" האמיתי האחראי למצב העגום הם "האנשים" שעליהם הוטלה המשימה לטפל במניעת הקטל בדרכים. "הגורם האנושי הזה כשל לאורך כל הזמן, אנשים אלה הגדילו לעשות בכך שאינם מקיימים את ההמלצות של הוועדות לבטיחות שהוקמו על ידי הממשלה, בהן: ההמלצות של מבקר המדינה משנת 1999, המלצות ועדת סגיס משנת 2002, המלצות ועדת לגנטל משנת 2003", אמר בן הרוש.
 
לטענת בן הרוש, ועדת סגיס טיפלה באופן יסודי ומקצועי בכל נושאי המעורבות של רכב כבד בתאונות ואת המלצותיה אימצו שלושה שרי תחבורה אלא שההמלצות לא בוצעו על ידי אף שר תחבורה. לדבריו, ועדת סגיס המליצה להקים משטרת תנועה ייחודית לטיפול ברכב כבד דבר שהוא מקובל במדינות מתוקנות ושאחזקתה תמומן מתוך הסכומים הנגבים מהבלו על הסולר. לדבריו אין השוטרים מכירים את הבעיות הבטיחותיות הייחודיות של ענף המשאיות הכבדות.
 
באשר לקציני הבטיחות אמר בן הרוש, כי קציני הבטיחות בתעבורה אינם בעלי כישורים לטפל בבטיחות של המשאיות, שכן לטענתו, הם אינם נושאים בשום אחריות, הם מקבלים את שכרם מהמעסיקים שלהם, "ואין להעלות על הדעת שמישהו יירק לבאר שממנה הוא שותה".
 
יתרה מכך, יו"ר מועצת המובילים טוען שאין הכשרה מעשית לנהגי רכב כבד ושאין כל דמיון בין הכלים שעלים לומדים נהיגה לבין הרכב שעליהם להפעיל בשטח.
 
"דובר בלי הרף על הקמת חניוני דרך למנוחה לנהגים כפי שהחוק מחייב וכאלה לא הוקמו גם לא בכביש 6. נהגים שמצייתים לחוק ועוצרים למנוחה בשוליים חוטפים דוחות עם נקודות. נחוץ מהפך של 360 מעלות. חבל על כל הרוג ועל כל פרוטה שמניבה השיטה הנוכחית".