בן הרוש: נהג רכב כבד אינו מופיע ברשימת המקצועות המועדפים על אף הבטחות

לדברי יו"ר מועצת המובילים והמסיעים על אף הבטחות וסיכומים של התאחדות התעשיינים מול ועדות הכנסת על הכנסת מקצוע הנהיגה ברכב כבד לרשימה אין זכר למקצוע הנהגים


00:00 ,29.03.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

לדברי יו"ר מועצת המובילים והמסיעים על אף הבטחות וסיכומים של התאחדות התעשיינים מול ועדות הכנסת על הכנסת מקצוע הנהיגה ברכב כבד לרשימה אין זכר למקצוע הנהגים
 
לטענת גבי בן הרוש, יו"ר התאחדות המסיעים והמובילים, מאות נהגים משתחררים מצה"ל מדי יום, מחיל הים, מחיל האוויר. "לנהגים אלה יש רישיון לנהיגה ברכב מעל 15 טון ואלו הם נהגים שלצערי אין להם ביקוש בשוק. אם נשים לרגע בצד את המשבר הכלכלי, בשוק הנהגים קיים מחסור בנהגים של סמי-טריילר ופול-טריילר. הנהגים שמשתחררים ורוצים לעשות הסבה למקצוע נהג כגון זה צריכים לעבור קורס של 14 חודש בעלות של 20 אלף שקל. איזה חייל משוחרר יעשה את זה היום? במקום זה הוא מקבל דמי אבטלה ואחרי זה הבטחת הכנסה. באתי לאוצר ואמרתי להם 'ממילא המדינה משלמת כסף על האנשים האלה, מדוע שהמדינה לא תממן לנהגים את הקורס? ככה היא תוריד את עקומת האבטלה ההולכת וגדלה וגם תביא לעתודה של נהגים צעירים בשוק שחסרים בו אלפי נהגים".
 
לדברי בן הרוש, על אף הבטחות וסיכומים של התאחדות התעשיינים עם ועדות הכנסת על הכנסת מקצוע הנהיגה ברכב כבד לרשימת המקצועות המועדפים של משרד התמ"ת ברשימה שפורסמה בימים אלו אין זכר למקצוע הנהגים.
 
בן הרוש: "אני רואה שמשרד התמ"ת החליט שלא להכניס לרשימת מקצועות מועדפים את נהגי הרכב הכבד, וזה למרות הבטחות של התאחדות התעשיינים ופעולה שלהם בנושא בכנסת. יש דו שיח של חרשים בין משרד האוצר, שתומך בתוכנית, לבין משרד התמ"ת שהחליט להשאיר את נהגי הרכב הכבד מחוץ לרשימה. אני צופה שבסוף שנת 2009, כאשר נראה סוף סוף את סיום המשבר תקום זעקה מהספנות, מהתעשייה על כך שאין מספיק משאיות והסיבה לכך נעוצה בכשלים הנוכחיים של משרדי הממשלה, שכן לצערנו עד היום, ועל אף הבטחות חוזרות ונשנות הנהגים בישראל אינם מוכרים כמקצוע לכל דבר בחוק התעסוקה".