בן הרוש: משרד התחבורה הפך לאגף הגבייה של כביש 6

לדברי יו"ר מועצת המובילים משרד התחבורה עוסק בתקנה שנוגעת לנוחיותה של חברת דרך ארץ המנהלת את כביש 6. מציע למשרד "לקדם יזומות אשר תקועות כבר שנים בוועדה וכן לעקוב אחר אי ביצוע החלטות שר"


00:00 ,11.11.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

לדברי יו"ר מועצת המובילים משרד התחבורה עוסק בתקנה שנוגעת לנוחיותה של חברת דרך ארץ המנהלת את כביש 6. מציע למשרד "לקדם יזומות אשר תקועות כבר שנים בוועדה וכן לעקוב אחר אי ביצוע החלטות שר"
 
מציין במכתב לסמנכ"ל תנועה במשרד כי הוא הופתע לשמוע על היוזמה המשותפת למשרד התחבורה ולחברת דרך ארץ בדבר חיוב התקנת לוחית רישוי שלישית לרכב כבד
 
בעקבות פנייתו של שר התחבורה שאול מופז לוועדת הכלכלה בדבר תקנות התעבורה – שינוי התוספת העשירית שעניינה חיוב הרכבת לוחית זיהוי שלישית על רכב כבד וכן רכב מערבלים פנה גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, אל סמנכ"ל תנועה במשרד התחבורה מר עוזי יצחקי.
 
התקנת לוחית הרכב השלישית, בנוסף לשתיים שכבר קיימות, נועדה להקל על זיהויה על ידי המצלמות של חברת דרך ארץ, הזכיינית המתפעלת את כביש 6. לדברי בן הרוש, חברת דרך ארץ הציעה לממן את מלוא העלות של התקנת לוחית הרכב השלישית לרכב כבד, ולכן לא היה שום צורך לשר התחבורה להוסיף על תקנות התעבורה תקנה נוספת בעניין זה.
 
בן הרוש כותב ליצחקי כי הוא הופתע לשמוע על היוזמה המשותפת למשרד התחבורה ולחברת דרך ארץ בדבר חיוב התקנת לוחית רישוי שלישית לרכב כבד שמשקלו הכולל המותר הינו מעל ל-12 טון, וכן גרורים ונתמכים שמשקלם עולה על 10 טון.
 
בן הרוש מתריע בפני יצחקי על כל יוזמה מעשית בנידון ומזכיר לו כי התקנה הנ"ל טרם נידונה בוועדת הכלכלה. כמו כן מבקש בן הרוש לפרסם כי ברבים כי אין צורך בחובת התקנה של לוחית רישוי שלישית עד לגמר הליכי החקיקה וזאת על מנת למנוע אי הבנות בעת מבחן הרישוי השנתי של הרכב הכבד.
 
עוד כותב בן הרוש למר יצחקי כי הוא "תמה על כך שמשרד התחבורה עוסק בתקנה שנוגעת לנוחיותה של חברה פרטית – ומחייבת בתקנות התעבורה הוצאה כספית מיותרת". עוד כותב בן הרוש כי הוא "מציע למשרד התחבורה לקדם יזומות אשר תקועות כבר שנים בוועדה וכן לעקוב אחר אי ביצוע החלטות שר – ולא להפוך את המשרד לאגף הגבייה של כביש 6".
 
לדברי בן הרוש, היוזמה מקוממת בעיקר בשל העובדה כי קיימת התנייה כי מי שלא ימלא אחר התקנה לא יוכל לחדש את רשיון הרכב. הוא הוסיף כי לא כל הרכבים נעים בכביש 6 ולכן מבחינתם זו הוצאה מיותרת.
 
ממשרד התחבורה טרם נמסרה תגובה.