בן הרוש מאשים: תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית התייקרו בגלל שר התשתיות

לדברי יו"ר מועצת המובילים והמסיעים ההתייקרות נגרמה בשל היעדר פיקוח על מחירי הסולר. מציין: "מחובתן של ועדות הכלכלה והכספים של הכנסת להחליט כי ממחר יחול פיקוח על הסולר"


00:00 ,01.12.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

לדברי יו"ר מועצת המובילים והמסיעים ההתייקרות נגרמה בשל היעדר פיקוח על מחירי הסולר. מציין: "מחובתן של ועדות הכלכלה והכספים של הכנסת להחליט כי ממחר יחול  פיקוח על הסולר"
 
לדברי גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, האשם בהתייקרות תעריפי הנסיעות בתחבורה הציבורית הינו שר התשתיות, ח"כ בנימין בן אליעזר (פואד), אשר ממנו דרשה מועצת המובילים והמסיעים לפני יותר מחודש להטיל פיקוח על מחירי הסולר. זאת, לדברי בן הרוש, משום שחברות הדלק ותחנות הדלק אינן מעדכנות את מחירי הסולר ומחירו אינו משתנה גם כאשר המחירים יורדים.
 
בן הרוש מזכיר כי מחיר הסולר ירד בכ-30% ובתחנות הדלק אין להוזלה זו ביטוי משמעותי, מה שלא יכול לקרות כאשר מחיר הבנזין יורד, וזאת בגלל שמדובר במוצר שנמצא תחת פיקוח.
 
לדברי בן הרוש, מרכיב הסולר בסך התשומות של משאית או אוטובוס עומד על כ-40%. לדבריו, משאית או אוטובוס צורכים בחודש בין 2,000 ל-4,000 ליטר סולר. "רק הבוקר, כאשר דובר בתקשורת על ירידה במחירי הבנזין, היו תחנות שהורידו מחיר ליטר סולר ל-4.95 שקל ובצהרים נמלכו בדעתם והעלו את המחיר ל-5.18 שקל  לליטר סולר. זה דבר שאפשר לעשות רק כאשר אין פיקוח תוך הגדלת מרווח הרווחים על חשבון הלקוח".
 
לדברי בן הרוש, כדי שמחירי הנסיעה באוטובוסים ירדו אין מנוס מלהטיל פיקוח על הסולר. "חברות הדלק עושות עם הסולר כטוב בעיניהן, וכל עוד לא ידעו חברות ההובלה וחברות האוטובוסים את מחירו של ליטר סולר ביום שהמחירים יורדים, בדיוק  כפי שיודעים בעלי הרכב הפרטי באיזו שעה בלילה ירד מחיר ליטר בנזין, ישלמו הקשישים והחלשים הנוסעים באוטובוס את המחיר של הרווחים המופקעים של חברות הדלק - כל זאת בחסות שר התשתיות".
 
בן הרוש הוסיף כי "מכיוון ששר התשתיות לא מבין את חומרת המצב ולא עושה דבר בעניין מחובתן של ועדות הכלכלה והכספים של הכנסת להחליט כי ממחר יחול  פיקוח על הסולר".