בן הרוש לשר האוצר: יש לדון מחדש על הרפורמה בתחום הדלק

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים מבקש להיפגש בהקדם עם שר האוצר ומציין כי בעת קביעת הרפורמה לא נצפה מחיר כה גבוה לחבית נפט. כיום עומדות תשומות הדלק בענף ההובלה על 35% עד 40%


00:00 ,14.05.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים מבקש להיפגש בהקדם עם שר האוצר ומציין כי בעת קביעת הרפורמה לא נצפה מחיר כה גבוה לחבית נפט. כיום עומדות תשומות הדלק בענף ההובלה על 35% עד 40%
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, פנה לאחרונה לשר האוצר רוני בר און בבקשה להיפגש ולדון מחדש על הרפורמה בתחום הדלק, זאת בעקבות עליית מחיר הנפט לרמות שהם מעבר לכל תרחיש שניתן לצפות.
 
במכתב, שהעתקים ממנו נשלחו לשר התחבורה שאול מופז, שרגא ברוש, יו"ר התאחדות התעשיינים, ואוריאל לין, יו"ר איגוד לשכות המסחר, מציין בן הרוש כי בעת קביעת הרפורמה לא נצפה מחיר כל כך גבוה של חבית נפט, ועל כן יש לחזור לחשיבה שעל פיה יש להוזיל את עלות העבודה במשק התחבורה לרכב שעיסוקו הובלה והסעה ולבטל את הבלו על הסולר.
 
יו"ר מועצת המובילים והמסיעים מציין כי בימים אלה תשומות הדלק מהוות 35% עד 40% במשק ההובלה וההסעה, עובדה אשר מעמידה את הענף במצב של חוסר כדאיות כלכלית.
 
"לצערי", כותב בן הרוש, "הענף מוביל בסקרי הסיכון אשר משליכים על מכלול שלם של היבטים תפעוליים, קושי בגיוס הון ובהתקשרויות עם ספקים".
 
בן הרוש מציין כי הקושי בענף ההובלה גורם להיחלשות החוליה החשובה בשרשרת הלוגיסטית, ואף מזכיר את השפעות הרוחב שיש למגמה כזו, בעיקר ביכולת לשרת את חברות הספנות בביצוע פריקה וטעינה של אוניות ביעילות וכן פגיעה חמורה בענפי התעשייה, המסחר, התשתיות ועוד.