בן הרוש לצה"ל: אשרו המשך הפעלת החברות האזרחיות

זאת בעקבות החלטת צה"ל להפסיק העסקת חברות אזרחיות בהובלת טנקים וציוד כבד עבור צה"ל. בן הרוש: הדבר יפגע בצבא, יש להמשיך הפעילות גם במתכונת מצומצמת


00:00 ,20.10.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת בעקבות החלטת צה"ל להפסיק העסקת חברות אזרחיות בהובלת טנקים וציוד כבד עבור צה"ל. בן הרוש: הדבר יפגע בצבא, יש להמשיך הפעילות גם במתכונת מצומצמת
 
בעקבות החלטת צה"ל להפסיק את הפיילוט שאפשר העסקת חברות הובלה אזרחיות בהובלת טנקים וציוד כבד עבור צה"ל גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל, לאגף מבצעים לוגיסטיים ונכסים בצה"ל, בבקשה כי תישקל המשך פעילות מול החברות האזרחיות ואף במתכונת מצומצמת לכדי חצי מהמתכונת שסוכמה בין הגופים.
 
כזכור, הפיילוט יצא לדרך באמצע חודש יולי השנה ובמסגרתו הוחלט בצה"ל לתת לחברות הובלה אזרחיות להוביל טנקים וציוד כבד במובילים (מעל 70 טון) על בסיס קבוע יומי, וזאת במסגרת היערכות הצבא ולאור לקחי מלחמת לבנון השניה ו"עופרת יצוקה". תקופת הפיילוט נקבעה ל-3 חודשים.
 
כאמור, בעקבות החלטת צה"ל להפסיק את הפרויקט עם תום הפיילוט בן השלושה חודשים כותב בן הרוש כי הוא "מוצא טעם לפגם" בעצירת התהליך והחדרת המודעות של שירות צמוד לצורכי המערכת על ידי החברות האזרחיות.
 
בן הרוש כתב במכתבו לאגף מבצעים לוגיסטיים ונכסים בצה"ל כי "ברור לכולנו כי הצורך הצה"לי בשוק האזרחי לטובת הובלת הרק"מ הכבד בצה"ל אינו מוטל בספק, ולכל ידוע כי נכון להיות אין כמעט תעסוקה לאותו מערך בשוק המסחרי".
 
בן הרוש מדגיש במכתבו למר דובי זכאי, סגן ראש האגף וראש חטיבת תובלה ותחבורה בצה"ל, כי "המשמעויות של גדיעת התהליך אותו התחלנו להניע יוביל בלית ברירה להמשך רידוד ומכירת הציוד הכבד לגורמים לא רצויים והוצאתם מתוך כלל הפוטנציאל, ובהכרח גם ירידה ביכולות שימור עתודת נהגי מערך המילואים".
 
בן הרוש מציין במכתבו כי הוא ממליץ לאפשר את המשך הפעלת החברות האזרחיות במינון נמוך יותר – אפילו עד חצי מההיקף שהתבצע בתקופת הפיילוט.
 
בן הרוש כותב עוד כי שמירה על רציפות ההפעלה של המשק האזרחי חשובה מאוד במומנטום הנוכחי גם בראיית החברות האזרחיות וגם במודעות מערכת הביטחונית.
 
נזכיר כי אזרחים עובדי צה"ל אשר עובדים כמובילי טנקים עבור הצבא ציינו כי הם נפגעים מהפיילוט שכן הדבר גורר לקיצוץ בשעות עבודתם ובמשכורתם. מובילי הטנקים האזרחיים אף שיבשו במהלך חודש אוגוסט את עבודת הובלת הכלים הכבדים עבור צה"ל והם איימו להחריף את השיבושים.