בן הרוש למשרד התחבורה: נהג משאית זה מקצוע לכל דבר

בתגובה לפקק שחסם את נתיבי איילון ביום חמישי שעבר אומר יו"ר מועצת המובילים כי כיום אין בית ספר לנהיגה אשר מלמד את נהג המשאית איך להעמיס מטען


00:00 ,23.11.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

בתגובה לפקק שחסם את נתיבי איילון ביום חמישי שעבר אומר יו"ר מועצת המובילים כי כיום אין בית ספר לנהיגה אשר מלמד את נהג המשאית איך להעמיס מטען
 
לדברי גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, ברשימת המקצועות בישראל לא הוגדר העיסוק בנהיגה כמקצוע העומד בפני עצמו המחייב לימודים והכשרה נכונה. בן הרוש אמר את הדברים בתגובה לפקק הגדול שנגרם על ידי משאיות אשר חסם אלפי נהגים ביום חמישי האחרון בנתיבי איילון. לדבריו, הדבר קורה משום שאין המדינה מתייחסת לנהגי משאיות כאל נהגים מקצועיים לכל דבר ואל מקצוע הנהיגה כמקצוע לכל דבר.
 
לדברי בן הרוש, כיום אין בית ספר לנהיגה אשר מלמד את נהג המשאית איך להעמיס מטען, איך לקשור מטען למשאית ותמיד קיימת סכנה שנהג טירון יאבד מטען שעלול לגלוש לכביש ולסכן את הנוסעים בכביש.
 
לדברי בן הרוש, על משרד התחבורה לערוך בדיקה עמוקה בשיטת הניקוד הנהוגה כיום. "נהגים מקצועיים נפלטים מהמקצוע בגלל צבירת נקודות על עבירות טכניות שאין בינם לבין בטיחות כל קשר. נוצר מחסור בנהגים מקצועיים. על בעיה זו ניתן להתגבר אם הרשויות יאפשרו למועצת המובילים להפעיל בסיוע ובפיקוח הרשות לבטיחות בדרכים מרכז הכשרה לנהגים של רכב כבד".
 
לדבריו, מועצת המובילים והמסיעים מבקשת לאפשר לה להכשיר נהגים מקצועיים לעבודה על משאיות על כל המשתמע מכך. ההכשרה תיעשה ברמה מקצועית כאשר בנוסף ללימודי התיאוריה הנהגים יקבלו הכשרה מעשית בטיפול במטען.