בן הרוש למבקר המדינה: "הולכת שולל על ידי גורמים ממלכתיים ש'גלגלו' אחריות"

יו"ר מועצת המובילים מוחה על קביעתו של המבקר בדו"ח שפורסם על תפקוד העורף כי נמל חיפה לא התפנה בחומרים מסוכנים בשל מחסור במשאיות ובנהגים. טוען: עשינו ימים כלילות על מנת לאפשר שגרת עבודה למשק


00:00 ,24.07.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר מועצת המובילים מוחה על קביעתו של המבקר בדו"ח שפורסם על תפקוד העורף כי נמל חיפה לא התפנה בחומרים מסוכנים בשל מחסור במשאיות ובנהגים. טוען: עשינו ימים כלילות על מנת לאפשר שגרת עבודה למשק
 
בתגובה לדו"ח מבקר המדינה שפורסם בשבוע שעבר הוציא יו"ר מועצת המובילים, גבי בן הרוש, מכתב בו הוא דוחה את התייחסות הדו"ח בנושא פינוי נמל חיפה מחומרים מסוכנים.
 
לטענת גבי בן הרוש, הקביעה בדו"ח המבקר כי נמל חיפה לא התפנה בחומרים מסוכנים בשל חוסר במשאיות ונהגים המתאימים לביצוע המשימה אינה נכונה.
 
יו"ר מועצת המובילים הדגיש במכתבו כי "בכל תקופת ימי הלחימה לא הגיעה פנייה מגורם זה או אחר הקשור לנמל חיפה לבצע פינוי של חומרים מסוכנים מהנמל".
 
על פי טענות בן הרוש, בזמן המלחמה ננקטו פעולות חירום על ידי מטה ארגוני משותף למועצת המובילים ולהתאחדות התעשיינים אשר "עשו ימים כלילות על מנת לאפשר שגרת עבודה למשק".
 
יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל ציין במכתבו למבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, כי "מאות נהגים מקצועיים עשו דרכם מדי יום מחיפה לאשדוד (ללא מטען) על מנת לספק לצפון סחורות וחומרי גלם שפרקו בנמל אשדוד".
 
בן הרוש מציין במכתבו למבקר המדינה כי "היינו שמחים, לו התבקשנו, להוביל מטען מחיפה לאשדוד – בכלל זה חומרים מסוכנים".
 
לטענת בן הרוש, הטענות על אי זמינות משאיות ונהגים מתגלות כמופרכות אל מול היכולת התפעולית שהפגין  משק ההובלה היבשתית בזמן המלחמה בקיומה של שגרת עבודה מול ממגורות דגון והבטחה של זרימה שוטפת של גרעינים לכל חלקי הארץ.
 
גבי בן הרוש הוסיף במכתבו למבקר המדינה כי "לצערי הולכת שולל אחרי גורמים ממלכתיים אשר 'גלגלו' אחריות למקום הלא רלוונטי על מנת להסיר מעל גבם את האחריות למחדלים".
 
כזכור, בפרק המוקדש לחומרים מסוכנים בדו"ח מבקר המדינה להיערכות העורף ותפקודו בזמן מלחמת השנייה נכתב כי "המשרד להגנת הסביבה ופיקוד העורף לא עשו מבעוד מועד עבודת מטה בעניין פינוי חומ"ס מהנמל בשעת חירום ולא ביקשו ממשרד התחבורה סיוע בהקצאת נהגים וכלי רכב לפינוי חומ"ס מהנמל. כאשר דרשו המשרד ופיקוד העורף מהנמל לפנות את החומ"ס, והוא פנה לחברות הובלה, יש שנענה שאין כלי רכב או שאין נהגים המוסמכים להוביל חומ"ס ומוכנים לבצע את העבודה".

טרם התקבלה תגובת משרד מבקר המדינה לדברים.