בן הרוש: חברות ההובלה לא יממנו המלצות ועדת שיינין למאבק בתאונות

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל טוען כי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים היא בור ללא תחתית, העוסקת במבצעי פרסום ופעולות ראווה ועד היום לא הצילה נפש אחת בישראל. הרשות לבטיחות בדרכים בתגובה: ראוי שבן הרוש יתעדכן בנתונים


00:00 ,06.07.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל טוען כי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים היא בור ללא תחתית, העוסקת במבצעי פרסום ופעולות ראווה ועד היום לא הצילה נפש אחת בישראל. הרשות לבטיחות בדרכים בתגובה: ראוי שבן הרוש יתעדכן בנתונים
 
חברות ההובלה לא ייתנו אגורה אחת כדי לממש את המלצות ועדת  שיינין אומר גבי בן הרוש יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל, "ח"כ גלעד ארדן חולם באספמיה". 
 
בן הרוש אומר כי הגורמים המקצועיים, ובמיוחד אנשי השטח אינם רואים ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים את הכתובת הנכונה שיכולה לפעול לצמצום הקטל בדרכים. הרשות היא בור ללא תחתית, היא עוסקת במבצעי פרסום ופעולות ראווה ועד היום לא הצילה נפש אחת בישראל.
 
"במקום שח"כ ארדן יבזבז את כל האנרגיה שלו כדי להוציא מהציבור בשנה זו עוד 200 מיליון ש"ח שיועברו לתקציב של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, עדיף שיפנה את הכסף להכשרת נהגים. ועדת המשנה בוועדת הכלכלה שארדן עומד בראשה אינה יודעת שהכנסת עדיין לא הכירה בעבודה בנהיגה כמקצוע  בישראל אין הנהיגה מוכרת כמקצוע, לכן נהג לא מקבל הכשרה מקצועית. נהגים לא יודעים את תורת העמסה של מטען. אינם יודעים לקשור מטען ועוד...לא מלמדים אותם, ולא מכשירים אותם להיות נהגים מקצועיים לכל דבר.  למטרה זו ראוי שוועדת הכלכלה תפנה את כספי הציבור".
 
במועצת המובילים והמסיעים הכינו מערך הדרכה לנהג המקצועי בשיתוף איגוד קציני בטיחות בתעבורה. "אדרבא, תפנו אמצעים למטרה זו", תובע בן הרוש.
 
 מהאגף ההסברה ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים נמסר בתגובה לדברי בן הרוש כי "במהלך השנים נערכו מבדקים, מחקרים רבים לקמפיינים של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. מחקרים אלה מוכיחים כי מסעות ההסברה הצליחו לחולל שינויים דרמטיים בנורמות ההתנהגות ששום תהליך אחר לא הביא. לשם דורגמה, בתצפיות שליוו את הקמפיין 'קסדה בראש טוב' עולה כי אחוז הילדים שהחלו לחבוש קסדה בעקבותיו עלו במאות אחוזים. נתוני המחקר ואחרים הינם הוכחה מתמטית כי בן הרוש טועה בטענותיו כאילו הרשות הלאומית לא 'הצילה נפש אחת בישראל'".
 
הרשות מוסיפה בתגובתה כי "מן הראוי היה שבן הרוש יתעדכן בנתונים וכך ימנע מלהפגין בורות ולחסוך מאיתנו סגנון מתלהם ומיותר".
 
הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ציינה בתגובתה כי היא תמשיך להתמודד עם האתגר הקשה והמחייב שלה באמצעות מבצעי פרסום תקשורתיים.