בן הרוש: הרכבת פצצה מתקתקת; השר מופז: כבישי ישראל הם רולטה רוסית

יו"ר מועצת המובילים תקף הבוקר ביום עיון של איגוד קציני הבטיחות, את הרכבת: עוברת במרכזי הערים עמוסה 1000 טון חומרים מסוכנים;שר התחבורה שאול מופז: "כבישי ישראל הם רולטה רוסית, איש אינו יודע מה יקרה לו מחר"


00:00 ,19.06.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר מועצת המובילים תקף הבוקר ביום עיון של איגוד קציני הבטיחות, את הרכבת: עוברת במרכזי הערים עמוסה 1000 טון חומרים מסוכנים;שר התחבורה שאול מופז: "כבישי ישראל הם רולטה רוסית, איש אינו יודע מה יקרה לו מחר"
 
ביום עיון שערך איגוד קציני בטיחות בשפים, בהשתתפות כ- 800 איש, תקף הבוקר גבי בן הרוש את רכבת ישראל. "רכבת ישראל מובילה חומרים מסוכנים בכמויות שעלולות במקרה של תקלה לגרום לאסונות כבדים ולמותם של מאות בני אדם. הרכבת חוצה מרכזי ישוב כשהיא מובילה קרונות עמוסות ב- 1000 טונות חומר המסווג כמסוכן (חומ"ס)".
 
לדברי בן הרוש חלים על מי שמובילים חומ"ס מגבלות רבות, וזאת כדי להבטיח את שלום הציבור. "קיים חשש כי במקרה של תקלה או חבלה יתפזר החומר יתלקח ויגרום לאסונות כבדים".
 
בן הרוש הדגיש כי למשאית אסור להוביל מטען של חומ"ס במשקל מעל 25 טון, כמו כן אסור לה לעמוד במרכזי מגורים. לעומת זאת חוצה הרכבת את מרכזי הישובים עם חומר מסוכן במשקל של 1000 טון.
 
יו"ר מועצת המובילים והמסיעים קרא לשר התחבורה לאסור הובלת חומרים מסוכנים ברכבת, הוא גילה שהרכבת מקבלת סובסידיה בסך 160 מיליון שקל על הובלת מטענים ואמר, כי מוטב לסבסד את הלחם ולא את הרכבת.
 
"מועצת המובילים והמסיעים מתחייבת לבצע הובלת חומרים מסוכנים בלילה, לנוע על כביש 6 מחוץ לאזורים מיושבים". בן הרוש דרש כי מנהלת חוצה ישראל תוזיל את השימוש למשאיות בכביש בשעות הלילה.
 
למרות פנייה שנעשתה, לא נמסרה תגובת הרכבת לידיעה.
 
 
מופז: הכבישים הם רולטה רוסית
 
"עד לתקופה זו התייחסה מדינת ישראל לזוועת הקטל בדרכים כמו לנושא מזג האוויר, לא נעשה שום מאמץ לעצור את הקטל בדרכים או לפחות להוריד אותו לרמה סבירה" כך אמר שר התחבורה שאול מופז. לדברי השר, עד כה לא הושקעו במלחמה בדרכים אפילו 10% מההשקעה שמוקצית למלחמה בגבולות, כאשר ידוע כי בכבישים נהרגים יותר אנשים מאשר בגבולות.
 
מופז פנה לראשי האיגוד וביקש את עזרתם לצאת יחד למלחמה בעברייני התנועה אותם כינה "אויבי המדינה" והוסיף כי ילחם בהם כפי שנלחמים באויבים."בארץ נוהגים שיכורים, מסוממים, עשרות אלפים שרישיון רכבם פסול, ועשרות כלי רכב שמקומם במגרשי גרוטאות".
 
השר הודיע כי יפנה ל 15 הרשויות המקומיות שבתחומם נמצאים 50% מאזרחי המדינה ויפעיל ברשויות אלו משטרת תנועה שתהיה תחת פיקוחו ואחריותו של ראש העיר, "לא אתן יותר שעורקי החיים של ישראל יהיו עוקרי המוות".
 
בנוסף הודיע כי בכוונתו לבטל את שיטת הניקוד הקיימת ולהפעיל שיטת ניקוד אדומה, בשיטה זו יפסל רישיון הנהיגה של עבריין תנועה בו במקום. מופז הוסיף כי יחמיר בשיטת הטסטים, ויכפיל את משך הזמן של ליווי הנהג הצעיר  משלושה חודשים לשישה חודשים, ואף יפעיל יחידת פיקוח סמויה שתבדוק את התנהגות הנהגים.השר אמר גם כי יבדוק גם את נושא העומס המוטל על נהגים בהקשר שעות נהיגה ומנוחה ויפרסם המלצותיו.
 
בסוף דבריו קרא השר לקציני הבטיחות לשיתוף פעולה והוסיף שהוא סומך את ידו על הידע והיכולת שלהם במטרה להגיע למצב בו יש לנו 0 תאונות דרכים,"כבישי ישראל הם רולטה רוסית איש אינו יודע מה יקרה לו מחר".