בן הרוש: הפיילוט בכביש 1 - בניגוד לסיכומים

יו"ר התאחדות בעלי מפעלי הובלה יוצא כנגד הצהרתו של השר התחבורה על פיילוט שיאסור על פעילות משאיות בכביש 1 בין השעות 6 עד 10 בבוקר. "איך יגיע הלחם למאפיות? מה יעשו באתרי הבנייה?"


00:00 ,09.09.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר התאחדות בעלי מפעלי הובלה יוצא כנגד הצהרתו של השר התחבורה על פיילוט שיאסור על פעילות משאיות בכביש 1 בין השעות 6 עד 10 בבוקר. "איך יגיע הלחם למאפיות? מה יעשו באתרי הבנייה?"
 
בעקבות הצהרתו של שר התחבורה ישראל כץ כי החל מה-1 בנובמבר יחל פיילוט במסגרתו תוגבל תנועת המשאיות בכביש מספר 1 בין השעות 6 ועד 10 בבוקר פנה מר גבי בן הרוש, יו"ר התאחדות בעלי מפעלי הובלה, במכתב לשר כץ, והזכיר לו כי היתה אמורה להתקיים בנושא פגישת עבודה בשיתוף כלל הגורמים הנוגעים לעניין.
 
בן הרוש ציין בשיחה עם מערכת port2port כי נושא קיום הפיילוט אכן עלה לדיון בפגישה עם שר התחבורה שנערכה בתחילת חודש יוני, ובמהלכו סוכם כי פגישת עבודה בנושא הפיילוט תתקיים בין אנשי מע"צ, משטרת ישראל ונציגי חברות התובלה וכי המלצה בנושא תוגש לשר התחבורה תוך חודש ותכלול התייחסות לכל ההיבטים הכרוכים בכך.
 
בן הרוש טוען במכתבו כי פגישת עבודה בנושא מעולם לא זומנה על ידי אנשי משרד התחבורה וכי הוא "סקרן לדעת מי עוקב אחרי ביצוע החלטות שר ומדוע לא נדרש להגיש המלצה תוך חודש".
 
בן הרוש ציין כי כבר בפגישה שנערכה עם השר בחודש יוני בנוכחות נציגי משטרת ישראל ואנשי מע"צ תהה בן הרוש בפני השר על הבעיות הרבות הכרוכות בהוצאת פיילוט כגון זה אל הפועל בהן, בין היתר, היעדר מקומות חנייה או חניונים עבור משאיות שנמצאות בדרכן לירושלים. "היכן יחנו המשאיות שנמצאות בדרך? האם במע"צ ייתנו לנו לעמוד בשוליים? הרי עשרות משאיות יצטברו בשולי הכבישים", תהה בן הרוש.
 
בן הרוש הביע תמיהה על החלטת השר ושאל "האם זה הגיוני שכולנו נתחיל לעבוד בצהרים? מה יעשו באתרי הבנייה עד הצהרים? מה יעשו המאפיות? איך יגיע לחם לתושבים?".
 
בן הרוש כותב בפנייה לשר כי "הודעתך על ביצוע ההגבלה דילגה על כל התהליך ואני רואה בכך טעם לפגם, הן במישור המקצועי והן במישור הארגוני". בן הרוש מוסיף וכותב כי "אני מקווה שההנהגה החדשה במשרד תשתלט על המנגנון ותביא את השינוי המיוחל".
 
טרם נמסרה תגובת משרד התחבורה לדברים.