בן הרוש: אלפי מוניות, אוטובוסים ומשאיות יעשו דרכם לת"א ביום חמישי הקרוב

יו"ר מטה המאבק אומר כי מדובר בראשיתו של מאבק צרכני לכל דבר. ארגוני ההסעה והתובלה תובעים בנוסף לביטול הבלו על הסולר, להטיל פיקוח על מחירי חברות הדלק


00:00 ,17.06.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר מטה המאבק אומר כי מדובר בראשיתו של מאבק צרכני לכל דבר. ארגוני ההסעה והתובלה תובעים בנוסף לביטול הבלו על הסולר, להטיל פיקוח על מחירי חברות הדלק
 
מדובר באות הפתיחה של המאבק על הדרישה להסיר כליל את המס על הסולר שגובה האוצר. ממטה המאבק שהוקם על ידי ארגוני התובלה, ההיסעים והמוניות, נמסר כי כלי הרכב שישתתפו במחאה יגיעו לאזור תל אביב מכל חלקי הארץ: שיירות של משאיות אוטובוסים ומוניות ינועו מחיפה לתל אביב, מאות מוניות ירדו מירושלים לתל אביב, ומסע של כלי רכב כבד ינוע לאזור המרכז מאשדוד ומהדרום. כמו כן נמסר ממטה המאבק כי בעיר אילת יצאו למחאה ברחובות העיר 900 מוניות המשרתות את תושבי העיר.
 
במחאה הפעילה שתתחיל כאמור ביום חמישי הקרוב משתתפים: ארגון חברות ההסעה בישראל שלרשותו כ-4,000 אוטובוסים ומיניבוסים, ארגוני המונית עם 22 אלף מוניות, צי המשאיות הכבדות והקלות וארגון מורי הדרך.
 
גבי בן הרוש, יו"ר מטה המאבק, מסר כי הובלת המטענים מהנמלים ומהמחצבות תיפסק ביום חמישי בשעה 15:00 כדי לאפשר לצי המשאיות להתקדם לעבר מרכז הארץ. בן הרוש אומר כי היו דרישות מצד ראשי הארגונים להשבית את משק ההובלה וההסעה, ואולם בשלב זה הוחלט על קיום הפגנות מחאה כדי לעורר את הממשלה ואת חברי הכנסת מתרדמתם העמוקה.
 
בן הרוש אומר כי כל הממשלות בעולם הנאור ישבו לדון על מדוכת משבר הדלק וכי רק ממשלת ישראל מתעלמת מהמשבר כאילו דבר לא קרה. "אנחנו מובילים פה למעשה את תחילתו של מאבק צרכני – של צרכנים שנמאס להם לשלם ביוקר ולראות כי הפוליטיקאים לא עושים דבר בעניין".
 
ארגוני ההובלה והסעה מזהירים כי אם הממשלה תמשיך לגבות מס על הסולר שהתייקר בשנים האחרונות בכ- 450% תשלם כל עקרת בית את המחיר. לדברי מטה המאבק, "חשוב כי הציבור יידע כי האוצר גובה מנהגי המוניות האוטובוסים והמשאיות מס בשווי 350 מיליון שקל בחודש".
 
ארגוני ההסעה והתובלה תובעים בנוסף לביטול הבלו על הסולר, להטיל פיקוח על מחירי חברות הדלק.
 
בן הרוש הוסיף וציין כי המחאה שתתקיים ביום חמישי הקרוב היא רק יריית הפתיחה במאבק על פרנסתם וקיומם של המתפרנסים במגזרי התובלה וההיסעים.