אהוד אולמרט: תיבחן הזכאות להחזר הבלו על הסולר למשאיות ולמוניות

ראשי ענף ההובלה וההסעה השמיעו אתמול טענות קשות בפני שר האוצר, אהוד אולמרט, ביחס לשינויים שהכניסו פקידי האוצר בהסכם הזכאות להחזר תשלומי הבלו על הסולר לארגוני ההובלה וההסעה ולמוניות


00:00 ,09.11.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

ראשי ענף ההובלה וההסעה השמיעו אתמול טענות קשות בפני שר האוצר, אהוד אולמרט, ביחס לשינויים שהכניסו פקידי האוצר בהסכם הזכאות להחזר תשלומי הבלו על הסולר לארגוני ההובלה וההסעה ולמוניות.
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים ואברהם פריד, יו"ר ארגון בעלי המניות תבעו מאולמרט לקיים את ההסכם שעליו התחייב האוצר, לפיו רכבי עבודה להובלת מטענים והסעת נוסעים יהיו זכאים החל מתאריך 1/9/2005 להחזר מלא בגין ייקור הבלו בסך 32 אגורות לכל ליטר דלק שיירכש בתחנות הדלק.
 
עתה, משהגיע המועד לקיים את ההסדר, בהתאם למכתב התחייבות ששלח האוצר למובילים ולמסיעים ביום 21/8/2005, מתברר כי הארגונים מצאו את עצמם מופתעים לנוכח העובדה שפקידי האוצר הגבילו את ההחזר הבלו לכמות קבועה ומוקטנת של קילומטרז' שמבצע הרכב.
 
דוד כוכבא, מנכ"ל מועצת המובילים והמסיעים אומר בעניין זה כי מדובר בהחלטות של פקידי האוצר לקבוע מכסות של קילומטראז' לרכב הובלה והסעה שאינם תואמים את המציאות בשטח. המכסות שנקבעו קטנות בהרבה מהקילומטראז' שמבצעים הרכבים בפועל. הקטנת המכסה תגרום לאובדן הכנסה בלתי אפשרי בעיקר לתאגידים יעילים שמרכזים מאמצים בניצול כלי הרכב על ידי יצירת קילומטראז' גבוה.
 
לדבריו, קבעו באוצר מכסות להחזר הבלו על הסולר של עד 40 אלף ק"מ לשנה למשאית, בעוד שמשאית  מבצעת כ- 100 אלף ק"מ בשנה. לגבי מוניות, הוגבלו ההחזרים ל- 80 אלף ק"מ לשנה בעוד שמונית עושה כ- 140 אלף ק"מ בשנה. המשמעות היא צמצום שעות הפעלת הרכבים, רכישת יותר כלי רכב, דבר שיגביר את העומס על הכבישים.
 
אברהם פריד, יו"ר ארגון בעלי המוניות ביקש את התערבותו של השר, בסירובם של משרד החינוך והביטחון לעדכן את תעריפי הנסיעה במוניות, למרות שמדובר בתעריף שאושר על ידי משרד האוצר, "יד אחת נותנת ויד שניה לוקחת" קבל פריד ואמר כי נושא זה מכביד מאד על נהגי המוניות ומצריך טיפול מיידי של השר.
 
השר אולמרט, שזה היה היום שבו אישרה הכנסת את מינויו לשר האוצר, הביע רצון לעזור ואמר לבן הרוש ולפריד כי הנושא ייבדק לאחר תקופת הרצה חוקית של ההחלטה ואם יהיה צורך, יעשו התאמות יותר מדויקות ושינויים בחישובי הקילומטראז'.