ועדת המשנה לתשתיות התעופה האזרחיות בישראל, הבינלאומית וארצית דנה השבוע בפיתוח שדות תעופה פנים-ארציים. יו"ר הוועדה ח"כ יצחק וקנין התייחס להחלטות על סגירת שדה דב ושדה התעופה בהרצליה ואמר כי "משרד התחבורה נרדם בשמירה, או שעניינו אותו דברים אחרים. כנראה שתשתית התעופה הפנים-ארצית לא מעניינת את משרד התחבורה, כי אם הוא היה נעמד על רגליו האחוריות, אפשר היה למצוא פתרונות שלא יפגעו בתוכניות הבנייה".
וקנין הוסיף, כי בשנים האחרונות כל מדינה בונה שדות תעופה וישראל היא המדינה היחידה שנוגסת בקיים. לדבריו, כל "ההחלטות התקבלו בגלל ריצת האמוק לנדל"ן".
ח"כ אייל בן ראובן התייחס לתהליך קבלת ההחלטות ואמר כי לא יכול להיות שהחלטות כאלה יתקבלו ללא בחינה אסטרטגית של צרכי התעופה של ישראל: "הנדל"ן שקשור לכסף מוריד את השדות באבחה אחת, זאת שערורייה שאי אפשר לקבל אותה".
ח"כ איילת נחמיאס ורבין הוסיפה כי כולם מדברים על הקזינו כדי להציל את אילת, אבל אף אחד לא מדבר על מה שסגירת שדה דב יעשה לעיר. "כשהייתי ילדה, כולם רצו את שדה דב רחוק מהם, היום זה הפוך", אמרה.
ח"כ יעל כהן פארן אמרה מנגד כי ישראל היא מדינה קטנה ואולי היא לא צריכה כל כך הרבה שדות תעופה ואפילו לא שדה נוסף משלים לנתב"ג.
יו"ר אגודת התעופה הישראלית נתן שרון קרא לחברי הכנסת לחוקק חוק שיגן על שדות תעופה כמו שיש הגנה על חופים ושמורות טבע. לדבריו, את שדות התעופה בישראל הקימו הבריטים על קרקעות חקלאיות או קרקעות של רשויות מקומיות שהיום לא רוצים אותם.
חבר מועצת העיר אילת משה אלמקיס אמר כי "כשעלה נושא הקזינו, כל חבר כנסת התבטא בנושא תחת כל עץ רענן, אבל כשמנתקים עיר שלמה, לא נשמעת קול זעקה. רוב חברי הכנסת בכלל לא מודעים לנזק והאחרים רק מדברים ושום דבר לא משתנה בפועל".
וקנין הגיב לכך ואמר כי תושבי אילת בכלל לא היו חלק מהדיונים שהובילו לסגירת שדה דב: "הולילנד קטן ליד קבלת ההחלטות וריצת האמוק לנדל"ן שנעשתה בלי לשתף את תושבי אילת, וזה אומר דרשני".
מנהל רשות התעופה האזרחית יואל פלדשו אמר כי לגבי המשך פעילות שדה התעופה בהרצליה, שר התחבורה נתן ברכתו לכך, אך מועצת רשות שדות התעופה צריכה להחליט על שיפוי וגם לצאת לתכנון שדה חלופי.
נציג רשות שדות התעופה יואב אורן אמר כי תוך כחצי שנה תסתיים עבודת צוות המתכננים לחיפוש חלופה לשדה בהרצליה, ואז תחל העבודה להקמת השדה במקום שייבחר.
היו"ר וקנין סיכם וקרא לכולם "לקחת את העניינים לידיים ברצינות, אחרת אנחנו עלולים למצוא את מערכת התעופה בשוקת שבורה".