"ההסתדרות מציבה את עצמה מעל למוסדות הדמוקרטיה. זהו עיוות ואבסורד"

דיון חירום אחר הצהרים בבקשת איגוד לשכות המסחר מבית הדין הארצי לעבודה להוציא צווי מניעה לשביתה המתוכננת מחר בנתב"ג


00:00 ,22.04.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

איגוד לשכות המסחר עתר הבוקר (ב') לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים בבקשה להוצאת צווי מניעה, שימנעו את השביתה המתוכננת של עובדי רשות שדות התעופה בנתב"ג החל ממחר.

בעקבות העתירה החליטה נשיאת בית הדין, השופטת נילי ארד, לקיים אחר הצהרים דיון ישיבת תזכורת מצומצמת. באם לא יגיעו הצדדים להבנה, יתקיים דשיון רחב בשעה 20:00.

בעתירה, שהוגשה על ידי היועץ המשפטי של האיגוד עו"ד שלומי לויה ומנהלת אגף יחסי עבודה עו"ד סיגל סודאי, נכתב כי אין עילה חוקית לשביתה המתוכננת: "השביתה הצפויה, שמתכננת הסתדרות העובדים הכללית ברשות שדות התעופה, לא מגלה כל עילה שבדין, שכן אין כאן מאבק על תנאי עבודה, אלא יציאה כנגד החלטה בבסיס מדיניות כלכלית: החלטה לחתום על הסכם השמיים הפתוחים, שמשמעו פתיחת שוק התעופה הישראלי לתחרות, יצירת מקומות עבודה והוזלת מחירים לרווחת הציבור כולו.

"על כן, השביתה הצפויה ברשות שדות התעופה היא שביתה פוליטית טהורה, שבית הדין כבר חקק במסמרות בשורה של פסקי דין בעבר בצורה ברורה, כי היא פסולה".

לדברי נשיא איגוד לשכות המסחר עו"ד אוריאל לין, העיצומים אותם מתכוונים לנקוט עובדי רשות התעופה בגיבוי ההסתדרות הכללית והנהגתה נועדים לערער את יסודות הדמוקרטיה ואת סמכות המוסדות הנבחרים במדינה: "זוהי במהותה שביתה פוליטית במלוא מובן המילה, ששואפת לשלול מהמוסדות הנבחרים את החופש לעצב מדיניות כלכלית".

הוסיף לין: "ההסתדרות הכללית שואפת לסכל את החלטות הממשלה בתחום המדיניות הכלכלית ולהציב עצמה מעל למוסדות הדמוקרטיה הנבחרים. מה שחמור במיוחד הינה העובדה שעובדי רשות ממלכתית בבעלות המדינה, שהיא מונופול מוחלט, והמחויבים במתן שירות חיוני לציבור, יוצאים נגד החלטות ממשלתיות".

מתוך העתירה: "הסתדרות העובדים הכללית מנסה להפעיל לחץ על מנת לבטל החלטת ממשלה בתחום המשילות השלטונית המובהק. זוהי פגיעה באופייה הדמוקרטי של מדינת ישראל. זהו אקט כוחני, החותר כנגד עצם הסמכות של ממשלה נבחרת למשול ולקבל החלטות בתחום המדיניות הכלכלית, שהם בגרעין הבסיסי ביותר של הסמכות של כל ממשלה נבחרת.

"כידוע, המשק הישראלי נשען על סחר החוץ, על היבוא ועל היצוא, ואלו נשענים על שירותי נמלי האוויר. אין לתאר את הפגיעה הקשה במוניטין ובאמינות של הכלכלה הישראלית אם ישותק עורק חמצן מרכזי זה ושערי הכניסה והיציאה מישראל יינעלו. אם תצא אל הפועל אותה שביתת אהדה, מפגשים עסקיים הן בארץ והן בחו"ל לא יצאו אל הפועל, תוך גרימת נזקים קשים לעסקים, בישראל לרבות עסקים החברים במבקשת. כל הסכנות האלו עלולות להתרגש עלינו בשל רצון של הסתדרות העובדים הכללית למנוע הטבה במצבו של האזרח והצרכן הישראלי. זהו עיוות ואבסורד".