עובדי אל על ירכשו את המניות שהוקצו להם עם הנפקת החברה - למרות התנגדות הטייסים

כך החליט דירקטוריון חברת האחזקות של העובדים; יחל משא ומתן עם הבנקים על מימון הרכישה בכ-10 מיליון שקל


00:00 ,27.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

כך החליט דירקטוריון חברת האחזקות של העובדים; יחל משא ומתן עם הבנקים על מימון הרכישה בכ-10 מיליון שקל

עובדי אל על ירכשו את יתרת המניות שהוקצו להם עם הנפקת החברה - למרות התנגדותו של ועד הטייסים ועמדתה המסויגת של ההסתדרות; כך החליט אתמול דירקטוריון חברת אחזקות בנאמנות של עובדי אל על, התאגיד החדש שהקימו העובדים לצורך רכישת מניות החברה. הדירקטוריון, שהתכנס אתמול לישיבה ראשונה, החליט גם להקים ועדת משנה שתישא ותיתן עם הבנקים על מימון הרכישה של המניות בכ-10 מיליון שקל.

עם הנפקת אל על הוקצו לעובדים 10% ממניותיה. העובדים רכשו כ-2% מהמניות, באופן פרטי, בהנחה של 30%. לפי ההסכם שנחתם בין נציגות העובדים לרשות החברות הממשלתיות, העובדים היו חייבים להקים תאגיד כדי להמשיך ולרכוש מניות נוספות.

החל ב-2005 יוכל התאגיד של עובדי אל על לרכוש את יתרת המניות בהנחה של 70%. החל ב-2007 העובדים יהיו רשאים לרכוש 5% נוספים (על ה-10%) מהמניות בהנחה של 40%.

יו"ר הנהלת התאגיד, מיכאל כוכבי, הוא מזכ"ל נציגות העובדים, וחבריה - חברי נציגות העובדים. הטייסים שהתנגדו להקמת התאגיד במתכונתו הנוכחית, לא חברים בשלב זה בדירקטוריון שלו.

בישיבה הראשונה אתמול הופיע יו"ר ועד הטייסים, קברניט איתי רגב, וקרא לדירקטוריון התאגיד שלא להתקדם במהלכי המימוש של רכישת המניות, בלא הטייסים. במקביל, מתקיימים מגעים בין הטייסים לעובדי הקרקע, בניסיון ליישב את חילוקי הדעות, כך שגם הטייסים יוכלו להצטרף לתאגיד.

ועד הטייסים הודיע קודם לכן לרשות החברות וליועץ המשפטי לממשלה כי הוא מתנגד להקמת התאגיד על פי התנאים של עובדי הקרקע; הטייסים רוצים ייצוג שווה ערך לעובדי הקרקע בדירקטוריון.

בישיבה אתמול השתתף בא הכוח המשפטי של נציגות העובדים והתאגיד החדש, עו"ד דרור חוטר ישי. התאגיד המשפטי החדש יוכל להחזיק במניות העובדים לזמן מוגבל, ולא לפרקי זמן ארוכים - כפי שרצו העובדים על מנת לשמר את כוחו של התאגיד.