הוכרז סכסוך עבודה במסוף המטענים של ממ"ן

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בשל אי כניסה למשא ומתן על זכויות ותנאי העסקה של העובדים טרם הוצאת המכרז לניהול מסוף המטענים


00:00 ,01.10.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

ההסתדרות הכריזה היום (ג') על סכסוך עבודה של עובדי חברת מסוף המטען האווירי ממ"ן.

סכסוך העבודה הוכרז בשל סכנת הפיטורים הממשית של מאות עובדים בעקבות פרסום של מכרז חדש למתן שירותי ניהול והפעלת המסוף, מבלי שנוהל משא ומתן עם ההסתדרות, ועד העובדים, וללא כל התייחסות להסדרת תנאי העסקת העובדים הקיימים.

בהודעה שהוציאה ההסתדרות נמסר שסכסוך העבודה הוכרז גם בעקבות ההתעלמות מהסכנה העתידית לביטחונם התעסוקתי של העובדים, למרות פניות חוזרות ונשנות של ההסתדרות ונציגות העובדים, לשם ניהול משא ומתן בנוגע להשלכות במכרז על העובדים.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי אומר היום: "כ-500 עובדים, המועסקים מזה כ-40 שנה במסופים, עומדים בפני סכנת פיטורים ממשית. אנו קוראים להיכנס איתנו למשא ומתן מיידי להמשך העסקת העובדים הקיימים. ההסתדרות נחושה לנהל מאבק מול כל זכיין, בכל הדרכים העומדים לרשותה, על מנת שעובדי ממ"ן ימשיכו להיות מועסקים במסופי המטען".

חברת ממ"ן המפעילה את המסופים על ידי מכרז ברשות שדות התעופה מזה כ-40 שנה.

מחר (ד') יפגינו מאות מעובדי ממ"ןמול הנהלת רש"ת, כשבמקביל ינקטו עובדי רש"ת בפעולות סולידריות.

אתמול הודיע בית המשפט שאינו יכול להתערב בעובדה שזכויות העובדים אינם כלולות במכרז. זאת לאחר שהפרקליטות הציגה מכתב, לפיו שר התחבורה אמר ששמירה על זכויות עובדים במכרזים אינם מדיניות, אלא המלצה בלבד.

יו"ר ועד עובדי ממ"ן רפי סוזין: "נראה כי שר התחבורה והנהלת רש"ת אינם סופרים 500 משפחות קשות יום. היינו היום בהסתדרות והבטיחו לנו גיבוי מלא. העמדה של ההסתדרות ושלנו היא אחת – כל מי שיזכה במכרז, יצטרך להיכנס למשא ומתן  עם ההסתדרות לגבי הסדרת התנאים שלנו. גם יו"ר ועד עובדי רש"ת פנחס עידן הודיע להנהלה כי זוכה במכרז שלא יסדיר את תנאי העבודה שלנו, לא יהיה בשדה. לנו אין מה להפסיד. אנחנו עובדים מבוגרים בלי שום אפשרות תעסוקה חליפית.זה מאבק על חיינו".

מקבוצת ממ"ן לא התקבלה תגובה לדברים.