ההסתדרות אישרה היום למועצת עובדי ארקיע להכריז על סכסוך עבודה כתגובה לתכנית הקיצוצים שאישרה הנהלת ארקיע ביום חמישי האחרון, הכוללת בין היתר פיטורי כ- 70 עובדים, קיצוץ שכר רוחבי של עד 12% ומכירת 2 מטוסי אי.טי.אר.
כאמור, במידה ובתוך 14 ימי הצינון מיום הכרזת סכסוך העבודה, לא תחזור בה ההנהלה מיישום תוכנית הקיצוצים, צפויים העובדים לנקוט באופן מידי בצעדים ארגוניים חריפים, שייפגעו גם בטיסות החברה.
כזכור, באסיפה כללית המיוחדת של בעלי המניות שהתקיימה ב-30 ביולי, דיווח אבי נקש, יו"ר דירקטוריון ארקיע ונציג קבוצת נקש בישראל, בעלת השליטה בחברה כי "קיימים הפסדים בפעילות השוטפת של החברה, כי החברה בקשיי נזילות עד כדי סכנה ממשית ליכולתה לעמוד בהתחייבויותיה השוטפות, וכי הצפי הוא להמשך מגמה זו גם במחצית השנייה של 2012". על רקע זה התגלעו חילוקי דעות קשים בין עובדי ארקיע, המחזיקים ב-30% ממניות החברה שנמצאת בשליטת האחים נקש (70%).
נציין כי באחרונה פנה יו"ר מועצת עובדי ארקיע, יגאל כהן, במכתב דחוף לנקש, שבו הוא הביע "דאגה רבה", כהגדרתו, מהודעתו של יו"ר הדירקטוריון לבעלי המניות בדבר מצבה של ארקיע ובו דרש את פיטורי מנכ"ל החברה, גדי טפר.
בחברת ארקיע מועסקים כיום כ-600 עובדים, מהם 80 טייסים.
כהן: "ניהולם הכושל של אבי נקש וגדי טפר הוא שהביא את ארקיע לצפי הפסדים של כ-10 מיליון דולר והם אלו שיתנו על כך את הדין, לא העובדים, שנותנים את נשמתם לחברה. למרות כל נורות האזהרה, אבי נקש החליט בשנים האחרונות לצמצם דווקא את הסיכונים של קבוצת נקש בחברה, וזאת במקום להציג תוכנית פיתוח אסטרטגית, שתיתן פתרונות הולמים למצוקה התזרימית ולשחיקת ההכנסות. לאור הכשלים הניהוליים המתגלים זה עתה, אם לא יחול שינוי בהרכב ההנהלה, הדבר יעיב על עתידה של ארקיע בעתיד".
מארקיע נמסר כי מדובר בהתבטאויות אמוציונאליות ולא ענייניות של ועד העובדים לנוכח תוכנית התייעלות של החברה. עוד נמסר, שארקיע נדרשת להתייעלות, על מנת להביא להמשך צמיחה, שגשוג ורווחים, כפי שהציגה בשש השנים האחרונות. הנהלת החברה מאמינה כי עובדי החברה יגלו אחריות ולא יפגעו בפעילות החברה ובלקוחותיה.