חוקרים יפנים טוענים שטמפרטורות נמוכות הן שגרמו לבטרייה לעבור תהליך של התכה, שגרם לנחיתת חירום של מטוס של חברת ANA ביפן בשנה שעברה.
האירוע גרם לקרקוע צי מטוסי הדרימליינר הגלובלי למשך תקופה של שלושה חודשים, בעיקר לאחר שאירוע נוסף של בעיות עם בטריית הליתיום במטוס דרימליינר התרחש בשדה התעופה של בוסטון מייד לאחריו.
הצי הגלובלי של ה-787 דרימליינר שב לטוס רק לאחר שניתן אישור של רשות התעופה הפדראלית בארצות הברית, שעבדה יחד עם חוקרים של בואינג, על תיקון הליקויים בבטרייה.
בטריית הליתיום בדרימליינר ממוקמת בחלק מהמטוס שאינו מווסת לחץ ואינו מחומם.
רשויות בטיחות התעופה ביפן מתכננת לפרסם את דוח החקירה הרשמי בחודש ספטמבר.