מנכ"ל אל על: "ברגע שייפסקו פיצולי הטיסות – תופסק הפעלת המטוסים החכורים"

דוד מימון אמר את הדברים בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת. יו"ר ועד הטייסים: אנחנו בתחילתו של תהליך שהולך להביא את התעופה הישראלית למקום של הספנות הישראלית. ח"כ איתן כבל: אצטרף למשא ומתן


13:10 ,27.11.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, התכנסה ביום חמישי לדיון דחוף במשבר המתמשך בחברת אל על, הפוגע בציבור הנוסעים. היו"ר כבל פתח את הישיבה ואמר כי חשב שלא יידרש לכנס אותה, שכן הנושא היה צריך להיפתר עוד בטרם יגיע לכנסת. במהלך הישיבה, שהפכה סוערת, האשימו הנהלת החברה והטייסים זה את זה במצב אליו הגיעה אל על. לנוכח זאת סיכם היו"ר כבל כי "אי אפשר לתת לעסק הזה להמשיך להתנהל ככה", והודיע כי בכוונתו להצטרף למשא ומתן שמנהל יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בשם חברי הוועדה והציבור. "הגיע הזמן לברר מי דובר אמת, בשם כל אזרחי ישראל, ואני מציע לשני הצדדים לעשות חשבון נפש לפני שאני מצטרף למשא ומתן", אמר.

 

מנכ"ל אל על, דוד מימון, אמר כי "לא היינו יכולים להמשיך לאשר הכפלת שכר בדרך לא מוסרית, ואני מדבר רק על הטייסים. לגבי העובדים האחרים קיימנו ישיבה מרתונית אצל יו"ר ההסתדרות והגענו להסכמות".

 

דוד מימון, מנכ"ל אל על, הוסיף: "אנו נמצאים בתקופה קשה. חווים שיבושים קשים. נמצאים בסיטואציה שבה עובדים קובעים את גובה שכרם באמצעים לא כשרים. לא יכולנו לאשר הכפלת שכר בדרך לא מוסרית.  

 

מימון הוסיף כי תוספות השכר לטייסים עולות לחברה כ-1.5 מיליון דולר בחודש, וההוצאות על העברת הנוסעים לחברות אחרות נאמדות בעוד מאות אלפי דולרים.

 

עו"ד עומר שלו, היועץ המשפטי של החברה, אמר כי הסיבה היחידה שהחברה מחכירה מטוסים היא כדי למנוע פגיעה גדולה יותר בנוסעים. "לחברה אין אינטרס להשתמש בציוד חכור, מנכ"ל החברה התחייב שברגע שהטייסים יחזרו לבצע משימות ללא שיבושים המטוסים החכורים, 8 במספר, יוחזרו", אמר.

 

יו"ר ועד הטייסים, ניר צוק, אמר מנגד כי "המנכ"ל והנהלת החברה ממשיכים להשמיץ ציבור שלם של עובדים שכולם מכירים את המוסריות שלהם. במשך שנה אנחנו מלינים על הנושא של מטוסים חכורים, אנחנו בהתחלה של תהליך שהולך להביא את התעופה הישראלית למקום של הספנות הישראלית והמקום שצים נמצאת היום. המטוסים החכורים זה סרטן, זה פוגע בנוסעים ובעובדים".

 

המנכ"ל מימון הגיב: "ביום שייפסקו העיצומים והטיסות לכיוון אחד לא יהיו מטוסים חכורים".

 

צוק הוסיף כי מה שקורה עכשיו זו פרובוקציה מתוכננת של ההנהלה, ובשבועות האחרונים לכל טיסה שבוטלה היה טייס. "מה שקורה פה זה שיימינג לקבוצה שלמה כדי להשיג התשגים שמקומם לא בתקשורת ולא פה. היינו בטוחים שהשבוע חותמים על הסכם, ביום ראשון הקרוב יש דיון המשך ויכול להיות שתהיה חתימה", אמר.

 

 

היו"ר כבל סיכם את הדיון ואמר כי "אי אפשר לתת לעסק הזה להמשיך להתנהל ככה, וזה לא יימשך ככה. בכוונתי לפנות ליו"ר ההסתדרות ולהצטרף למשא ומתן, בשם של חברי הוועדה ואזרחי ישראל. כנראה מישהו הקדיח את התבשיל הזה והגיעה העת לברר מי דובר אמת. אני מציע לכל אחד מהצדדים ללכת לעשות חשבון נפש, לפני שאני מצטרף למשא ומתן. זה לא היה שיח של צדיקים אלא של תגרנים, כל אחד רצה להראות מי צודק יותר. אני כבר לא בטוח שאני אטוס אל על, אם הם לא יודעים לכבד אותנו למה שנכבד אותם", אמר.

 

עד שיסתיים המשא ומתן קרא היו"ר כבל לטייסים ולהנהלה להחזיר את החברה לפעילות רגילה ולהפסיק את כל הפעולות ששני הצדדים עושים, אם באמת ברצונם לסיים את הסכסוך ולבוא למשא ומתן בידיים נקיות.