לראשונה מעבירה יצרנית המטוסים בואינג ביקורת על הדגם הבעייתי שלה, ה-787 דרימליינר.
בכיר בבואינג, האחראי על התמיכה הטכנית בייצור ה-787, ביקר לאחרונה באוסלו. לדבריו, אחוז האמינות של הדגם עומד עתה על 98%, עלייה מ-97% אמינות בחודש אוקטובר 2013, אולם עדיין לא בהתאם לרמת הציפיות של החברה.
הבכיר, מייק פלמינג, הגיע לאוסלו בכדי להיפגש עם ראשי חברת התעופה נורביג'אן איירליינס, שחוו לאחרונה מספר בעיות עם הדרימליינר, ביניהן נזילת דלק על הכנפיים.
לדבריו, דגם ה-777 של באוינג טס כשהוא מחזיק ב-99.4% אמינות, וזו הרמה אליה צריכה באוינג להיות גם עם ה-787.
באוינג ייצרה את הדרימליינר, שהוא בעלת גוף קל יותר מדגמים אחרים ובעל מנוע מתקדם, החוסך עד 20% מצריכת הדלק, עובדה שהביאה לצבר הזמנות גדול מאוד. אולם כמעט מרגע המסירה הראשון לחברות התעופה חוותה היצרנית בעיות, שהתמקדו בתחילה בבטריית הליתיום, שעלתה באש, בעיה שקרקעה את צי הדרימליינר הגלובלי במשך חלק גדול משנת 2013.