ביום חמישי האחרון קורקעו 23 טייסי אל על ללא סיבה ועל פי החלטה מיותרת של רת"א. כך טוען ועד טייסי אל על.
עוד נטען, שהחלטה ששוללת מציבור הטייסים הישראליים זכויות יסוד בסיסיות לחופש העיסוק, שהוענקו לכל אזרח על פי חוקי המדינה.
על כן בכוונת ועד הטייסים, בשיתוף ההסתדרות, להגיש בימים הקרובים עתירה לבית הדין לעבודה כנגד הנהלת החברה, בגין התעלמות ממחויבותה ההסכמית. השבוע יקיימו הטייסים אספות עובדים שלא במסגרת שעות העבודה.
ביום רביעי שעבר נפגש מנכ"ל אל על עם קבוצת הטייסים הוותיקים שקורקעו. במקום להפגין אמפתיה למצבם ותסכולם, בחר המנכ"ל לאיים. במקום למצוא פתרון מהיר והוגן, אמר: "לאור המחסור שנוצר בטייסים, ההנהלה לא תתאמץ לאייש את הטיסות". בנוסף איים המנכ"ל שהוא יהיה זה שיעמיד את טיסות החברה אם ייווצר קושי לאיישן.
יו"ר ועד טייסי אל על קברניט ניר צוק פנה לטייסים במהלך סוף השבוע: "מנכ"ל החברה החדש בחר לזנוח את הטייסים המנוסים ביותר, כשלנגד עיניו עומד רווח כלכלי פסול, הנובע מהחלטה אומללה. הניסיונות לגבש עם הנהלת החברה את התנאים להמשך העסקת הטייסים הוותיקים שקורקעו, לא הבשילו. ההנהלה בחרה להתעלם מפרק הקרקוע שבהסכם העבודה.
"נציג ההסתדרות הציע להנהלה פתרון זמני לשנתיים הקרובות. הפתרון, שמקורו הכספי בזכויות אותן צברו הטייסים במשך עשרות שנים, נדחה על ידי ההנהלה. ההנהלה גם דחתה את הצעתו להכריז על המצב כקרקוע זמני, ללא פגיעה בזכויותיהם המשפטיות".
עוד מציינים הטייסים, כי מערכת יחסי עבודה טובה מתחילה ביחס וכבוד הדדי, ולאחר מכן תנאים ושכר. ככל שבנושא הכלכלי, ניתן אולי לנסות להבין את עמדת ההנהלה, אולם בנוגע את היחס שספגו ממנה הטייסים הוותיקים קשה להסביר. חוסר הרגישות שהפגינה הנהלת החברה כלפי ציבור שלם שתרם עשרות שנות עבודה בחברה, בנאמנות ובחריצות, מקומם.
מהנהלת אל על לא נמסרה תגובה לדברים.