בית הדין לעבודה הורה הבוקר על דחיית כניסת ההתפטרות של הטייסים בעלי התפקידים באל על ב-48 שעות אולם סירב לבקשת אל על למנוע כליל את התפטרותם. התפטרותם של הטייסים - אם יבחרו לעשות זאת - תיכנס לתוקף בעוד 48 שעות.
נזכיר כי חברת אל על פנתה אתמול לבין הדין האזורי לעבודה בתל אביב בבקשת צד סכסוך קיבוצי. הבקשה של אל על הוגשה לקראת כניסתן לתוקף של הודעות התפטרות של טייסים בעלי תפקידים שנמסרו לחברה כבר לפני שלושה חודשים, ולטענת החברה באופן קולקטיבי, על ידי מספר טייסים המשמשים בתפקידי פיקוח באגף מבצעי בחברה ולפיהן ביקשו לסיים את תפקידיהם כמפקחים.
כניסה לתוקף של התפטרות המפקחים בימים הקרובים עלולה לגרום לכך כי לא תתאפשר הפעלת טיסות אל על ובכך ייגרם לאל על ״נזק בל ישוער״. לאור זאת פנתה אל על לבית הדין בבקשה להצהיר כי ההתפטרות של המפקחים מהווה שביתה שלא כדין, ולמנוע נקיטת פעולה אשר תגרום לשיבוש פעילות אל על. כאמור, בית המשפט הסכים לדחות את ההתפטרות ב-48 שעות בלבד ובכך אפשר לאל על להרוויח זמן נוסף למשא ומתן.
אל על ציינה אתמול בבקשתה לבית הדין כי במסגרת ההסכם בין החברה לבין מגזר הטייסים מתאריך 4 בדצמבר 2016 התחייבו הטייסים לשקט תעשייתי בתנאים אשר פורטו בהסכם. לטענת אל על, למרות זה אירוע שיבושים נוספים, ובעקבות זאת ניתן צו של בית הדין האזורי לעבודה המחייב את נציגי מגזר הטייסים לשמור על שקט תעשייתי ועל עבודה תקינה.
אל על הודיעה כי מעבר להגשת הבקשה היא נוקטת בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת למנוע פגישה ביכולתה להפעיל את טיסותיה כסדרן, כאשר הכוונה היא לחכירת מטוסים על צוותיהם לטובת הפעלת הטיסות.
ועד הטייסים: מביעים אי אמון במנכ"ל דוד מימון
מוועד הטייסים נמסר היום כי ״בית המשפט אמר למנ״ל אל על את האמת בפנים: לא מנהלים חברת תעופה עם צווים ולא נכון לפגוע באופן חד-צדדי בעובדים. האגו של דוד מימון מסרב לעכל שבמקום לנסות ׳לנצח׳ ו׳להכניע׳ את מנהליו ועובדיו ולהשמיץ אותם בתקשורת - כדאי לו לדבר איתנו בהגיון ולהסכים להצעות הוגנות שכבר הסכים להן ונסוג בו. חבל שמימון מוסיף לפגוע בחברת אל על שהיא הבית שלנו - ובשבילו היא רק דירה זמנית בשכירות.
הטייסים הוסיפו כי "מנהלי הציים והטייסים הראשיים בחברת אל על, חברי הנהלה שאינם שייכים לוועד טייסי אל-על, הביעו אי אמון במנכ"ל דוד מימון ובדרך ניהולו. גם כשמדובר בחברי הנהלה שאינם שייכים לוועד ואיבדו אמון במנכ"ל ומבקשים להתפטר, מקפידה ההנהלה להאשים את וועד הטייסים בכישלונה שלה ללא סיבה. מנכ"ל שיודע לנהל חברת תעופה רק דרך צווים ובתי משפט הוא מנכ"ל כושל שלא מסוגל לנהל".
נזכיר כי הטייסים התייחסו אתמול לפנייה של אל על לבית הדין האזורי לעבודה ומסרו כי "הנהלת אל על פנתה לביהמ"ש על מנת להוציא צווי מניעה למפקחים ולמדריכים העוזבים. מכתבי ההתפטרות של טייסים מנהלים רבים המשמשים כמפקחים ומדריכים באגף מבצעי אוויר באל-על הוגשו לפני 3 חודשים ובהם הודיעו שאין ביכולתם לממש את אחריותם במצב הנוכחי. במשך כל תקופה זו – לא נמצאו להם מחליפים. הסיבה: כל הצוות המקצועי הקיים באל-על מבין שאין ביכולתם לחתום על כשירות מבצעית עם מנכ"ל כושל שמרסק את החברה במקום לפעול לפתרון והרגעת המצב. רק בראשית החודש הודיעה החברה כי "בשבועות הקרובים יוחלפו בעלי התפקידים שמסיימים את תפקידם", בשעה שהיה ברור שבמצב הנוכחי לא יימצאו בעלי תפקידים חלופיים. זהו צעד ברור של אי-אמון בהנהלה הנוכחית ובמנכ"ל כושל שהתאהבו בסכסוך ואיבדו את דרכם – תוך שהם פוגעים בנוסעים, בעובדים ובחברה.
ניסנקורן: אל על יקרה וחשובה לכולם
מטעם יו"ר ההסתדרות הכללית אבי ניסנקורן נמסר כי הוא מבקש להבהיר כי ועד הטייסים לא פוצץ את המו"מ, וכי נצגי הוועד לא חזרו בהם מההסכמות שהושגו בימים האחרונים. עוד מסר ניסנקורן כי "נציגי הוועד לא ביזו ולא נטשו את הישיבה אמש".
ניסנקורן מסר בנוסף כי "חברת אל על יקרה וחשובה לכולם. אני קורא לצדדים לשוב אל שולחן המו"מ בכדי להביא לסיום המשבר".