בית הדין לעבודה דחה טענות ועד הטייסים בנושא ההסכם הקיבוצי באל על

ועד הטייסים טען כי ההסכם הקיבוצי בין חברת אל על וההסתדרות נחתם תוך ייצוג בלתי הולם ובלתי תקף. בית הדין לעבודה: צעד חריף של ההסתדרות אך נדרש. אבי אדרי: נמנעה קריסתה המוחלטת של אל על


11:35 ,20.10.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

בית הדין לענייני עבודה דחה הלילה את תביעת ועד הטייסים כנגד חברת אל על וההסתדרות בנושא ההסכם הקיבוצי שנחתם בעניינם וכלל צעדי התייעלות וקיצוץ בשכר. ועד הטייסים, אשר מייצג כ-600 טייסים, טען כי ההסכם הקיבוצי בין שני הארגונים נחתם תוך ייצוג בלתי הולם ובלתי תקף במהלך המו״ לקראת ההסכמים ולכן יש לבטל הסכמים אלה ולחדש את המשא ומתן הקיבוצי. כאמור, בית הדין דחה את הטענות. בית הדין אומנם ציין כי ההסתדרות נקטה בצעד חריף עת חתמה על ההסכם ללא הסכמת הטייסים אך היה זה צעד נדרש שכן התנהגות ועד הטייסים לא הותירה לה ברירה.

 

ההסתדרות ויו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, התייחסו הבוקר לפסק הדין שניתן בנושא טייסי אל על, ואמרו: ״ההסתדרות ואני מברכים על פסק הדין שניתן על ידי בית המשפט, אבל יחד עם זאת חשוב לזכור שמעבר לו יש בקצה את אל על, מהחברות החשובות ביותר במשק ובענף התעופה הישראלי, שקריסתה המוחלטת נמנעה. זה הזמן של כולנו לשלב ידיים, להתגבר על המחלוקות ויחד להתמקד בהתאוששותה של אל על ובהחזרתה לפעילות מלאה ככל הניתן - למען עובדיה, למען נוסעיה ולמען החברה הישראלית כולה.

 

״בפסק הדין שיבח כבוד השופט דורי ספיבק את החלטתו של יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד לחתום על ההסכמים, וקבע שהתערבות ההסתדרות הייתה זאת שבסופו של דבר הצילה את אל על. על כן אני מברך שנפל בחלקה של ההסתדרות למלא תפקיד היסטורי ולמנוע את חורבן החברה. אני מבקש להודות לצוות הלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות ולעו״ד אלעד מורג על העבודה המשפטית המעולה ועל הנחישות להגיע למשפט צדק ולקבל החלטות חכמות למען אל על״.