בואינג תאט קצב ייצור מטוסי 787 דרימליינר

מנכ״ל החברה הודיע כי זאת לאור ביקושים חלשים כתוצאה ממלחמת הסחר הנמשכת בין ארה״ב וסין. קצב הייצור האיטי ייכנס לתוקף בתחילת 2020 ויישמר במשך שנתיים


14:16 ,27.10.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת בואינג הודיעה לאחרונה כי היא תאט את קצב הייצור של מטוסי 787 דרימליינר לקצב של 12 מטוסים בחודש לעומת 14 מטוסים בחודש, וזאת לאור ביקושים חלשים כתוצאה ממלחמת הסחר הנמשכת בין ארה״ב וסין. כך הודיע מנכ״ל החברה, דניס מוילנברג ביום רביעי האחרון עם פרסום התוצאות הכספיות של החברה עבור הרבעון השלישי.

 

קצב הייצור האיטי ייכנס לתוקף בתחילת 2020 ויישמר במשך שנתיים, וזאת לאחר שמספר הזמנות נמוך מהצפוי מסין גרם ללחץ על קצב הייצור, ציין מוילנברג.

 

נציין כי על פי תחזית השוק המסחרי שהחברה פרסמה מוקדם יותר השנה היא העריכה כי סין תזדקק לכ-8,200 מטוסים חדשים במהלך 20 השנים הבאות ואמרה כי ״סין תהיה שוק התעופה האווירי הגדול בעולם בעתיד הקרוב״.

 

מלחמת הסחר בין סין לארה״ב מתווסת לצרות האחרות של בואינג שמתמודדת עם משבר חמור בעקבות קרקוע מטוסי 737 מקס עקב שתי תאונות קטלניות בהן הם היו מעורבים. גם קרקוע זה גרם לקיצוץ בייצור שירד מקצב של 52 מטוסים בחודש ל-42 מטוסים בחודש. נזכיר כי מספר מטוסי החברה שיוצרו מאז 13 במרץ - תאריך קרקוע המטוס - עומד כעת על 300 מטוסים וכולם חונים במגרשים שונים של החברה ברחבי ארה״ב וממתינים לאישור ה-FAA שיתיר להם לחזור לפעילות אווירית.  

 

נציין כי הכנסות החברה ברבעון השלישי צנחו בכ-20% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ועמדו על 20 מיליארד דולר. העלויות הקשורות לקרקוע מטוס 737 מקס עומדות כעת על 3.6 מיליארד דולר