יצרנית המטוסים בואינג חשפה בסלון האווירי פארנבורו שבאנגליה פרטים ראשונים על חוויית הנוסע המהפכנית של מטוס ה-777X החדש.
חווית הלקוח מבוססת על העיצוב של דגם ה-777 הנוכחי, והיא משלבת את הטכנולוגיות החדישות של מטוס ה-787 דרימליינר.
בוב פלדמן, סגן נשיא בואינג ומנהל פרוייקט ה-777X: "כבר בשלב הזה אנחנו מקבלים משוב חיובי מאוד מהלקוחות שלנו על העיצוב של המטוס. אנחנו חושבים שהחיבה המיוחדת של לקוחותינו למטוסי ה-ER777-300 ולדרימליינר 787 תמשיך גם עם הדור החדש, ה-777X".
בין המאפיינים החדשים שהוצגו: השוואת לחצים עד לגובה של 6,000 רגל; חלונות גדולים יותר בכ-15% בהשוואה למתחרות, אשר ממוקמים גבוה יותר, בטווח הראייה של יותר נוסעים; חדירה מוגברת של אור טבעי; קונספט עיצוב פנים חדשני שמאפשר לחברות התעופה ליצור בקלות יתרה מחלקות נפרדות ומתוחמות בהתאם לצרכים; תא נוסעים רחב יותר בכ-40 ס"מ בהשוואה למתחרות; ויסות מותאם של לחות בתא הנוסעים, בדומה למטוס ה-787; סינון אוויר משודרג; תאורת לד, שמקלה על חוויית הטיסה ומאפשרת לחברות התעופה אופציות מיתוג נוספות; הפחתת הרעש בתא הנוסעים.
דניס אנג, מנהל תחום עיצוב פנים בפרוייקט ה-777X: "ביחד עם החידושים והפיתוחים הנוספים שעוד לפנינו, ה-777X יבטא קונספט חדש לגמרי של עיצוב פנים, שהוא אמנות בפני עצמה".
לפרוייקט ה-777X יש כרגע 300 הזמנות והתחייבויות משישה לקוחות ברחבי העולם. הייצור מתוכנן להתחיל ב-2017 והמטוס הראשון צפוי להימסר ב-2020.