בואינג אחראית לעליית בטריות הליתיום של ה-787 דרימליינר באש

מסקנות חקירה של הוועדה הלאומית לבטיחות בתעבורה: נמצאו כשלים בתכנון ובתהליכי אישור בטריות, שהבעיות בהן גרמו לקרקוע צי הדרימליינר הגלובלי במהלך השנה שעברה


13:28 ,07.12.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

יצרנית המטוסים בואינג היא האחראית לחוסר התפקוד של בטריות הליתיום שהותקנו במטוסי ה-787 דרימליינר, שהבעיות בהן הביאו לקרקוע צי הדרימליינר הגלובלי בשנה שעברה.

 

החקירה של הוועדה הלאומית לבטיחות בתעבורה בארצות הברית נפתחה לאחר שבטריית ליתיום של מטוס של Japan Airlines עלתה באש בעת שהמטוס חנה בשדה התעופה לוגן בבוסטון. לאחר מכן התגלו בעיות נוספות, כולל עשן שעלה מהבטריה במהלך טיסה של חברת התעופה היפנית ANA, מה שגרם לנחיתת חירום של המטוס.

 

חקירת הוועדה גילתה שהאש נוצרה כתוצאה מקצר שגרמה לו הבטריה. עוד נמסר, שבואינג לא ביצעה מספיק בדיקות בטרם אישרה את השימוש בבטריות הליתיום, וכן שהחברה לא השכילה לצפות מצב של חוסר תפקוד בציוד.

 

החקירה גילתה כשלים בתכנון ובתהליכי אישור הבטריות, שאילולא הם, היה נמנע מצב של התלקחות הבטריות.

 

הוועדה המליצה על לא פחות מ-15 המלצות בטיחות בפני מינהל התעופה הפדראלי, שתי המלצות לבואינג ואחת ליצרנית הבטריות.

 

בתגובה הודיעה בואינג שהיא נאמנה ובטוחה שהשיפורים שנעשו במערכת הבטריות של מטוסי ה-787 דרימליינר בעקבות האירוע יובילו לשיפורים כללים למערך הבטריות ובטיחות המטוס.