אל על: נפטר אלף עובדים בעקבות משבר הקורונה

מנכ״ל אל על, גונן אוסישקין, הודיע אתמול באיגרת שיצאה לעובדי החברה על הכוונה לפטר כאלף עובדים זמניים וקבועים. ההסתדרות מנגד הציעה להפחית את שכר העובדים בכ-15% ולתת לחברות התעופה הישראליות עדיפות בנסיעות ארגוניות


11:49 ,05.03.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ״ל אל על, גונן אוסישקין, הודיע אתמול באיגרת שיצאה לעובדי החברה על הכוונה לפטר כאלף עובדים זמניים וקבועים, וזאת בשל השלכות נגיף הקורונה. בעקבות זאת יצאה קריאה מטעם נציגי ההסתדרות לרכך את רוע הגזירה ולהפחית את שכר העובדים בכ-15% על מנת להימנע מהפיטורים. בנוסף, ההסתדרות יצאה אתמול בקריאה לכל ראשי הוועדים המאוגדים תחת ההסתדרות לחזק את חברות התעופה הישראליות לאור המשבר החריף בענף התעופה, ולתת להן עדיפות בנסיעות ארגוניות.

 

נציין כי לאור המשבר התקיימו בימים האחרונים שיחות אינטנסיביות בין יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, וראש מועצת עובדי אל על, שרון בן יצחק, לבין נציגי ההנהלה. נציגי ההסתדרות הגישו להנהלת החברה תכניות הניתנות ליישום מיידי תוך תשלום מחיר כבד מצד העובדים. בין היתר, ההצעה להפחית 15% משכרם של כלל העובדים, כמלווה לחברה מתוך אחריות לעתידה. אך הצעות אלה לא התקבלו על ידי הנהלת ההחברה.

 

באיגרת ששלח אתמול מנכ״ל אל על לעובדים הוא ציין כי אל על ניצבת חשופה בחזית ההשפעה של הנגיף, לאור החלטות ייחודיות שקיבלה מדינת ישראל שלא התקבלו, לדבריו, באף מדינה אחרת בעולם, שהובילו לביטולי טיסות ׳בהיקפים חסרי תקדים׳ ולירידה דרמטית בהזמנות - כגון ההחלטה להטיל בידוד על נוסעים ששבו מתאילנד, הונג קונג, סין, דרום קוריאה, מקאו ואיטליה, ופרסום צו של משרד הפנים האוסר כניסה של זרים ששהו במדינות אלו, לצד הקריאה של משרד הבריאות הישראלי לשקול מחדש נסיעות לחו״ל באופן כללי.

 

יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד מסר בהמשך לדברים כי ״זוהי שעה קשה ועל כולם להירתם למען הצלתה של אל על וחברות התעופה הישראליות. אני קורא לממשלה לגלות אחריות ולסייע באופן מיידי לייצובה של אל על ולשמור על זכויות וכבוד עובדיה. החברה נמצאת אמנם במצב חירום, אך לא נאפשר ולא נקבל צעדים חד-צדדיים על חשבון ההון האנושי עליו נבנתה אל על משך שנים ארוכות״.