התאחדות התעשיינים: ידרשו 5 מיליוני דולרים לסבסוד הובלה אווירית של מטענים בשל השביתה בנמלים

התאחדות התעשיינים ומשרד האוצר הגיעו להסכם בדבר השתתפות הממשלה בעלות הובלה אווירית של מטענים, שהיו מיועדים להובלה בים ואשר הוטסו בגין השביתה בנמלים; התאחדות התעשיינים מבקשת משר האוצר לתת פיצוי על הוצאות נוספות כמו תום מסע,


00:00 ,11.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
התאחדות התעשיינים ומשרד האוצר הגיעו להסכם בדבר השתתפות הממשלה בעלות הובלה אווירית של מטענים, שהיו מיועדים להובלה בים ואשר הוטסו בגין השביתה בנמלים; התאחדות התעשיינים מבקשת משר האוצר לתת פיצוי על הוצאות נוספות כמו תום מסע, דמי השהייה, היטל צפיפות ועוד

כפי שכבר פורסם אתמול, התאחדות התעשיינים ומשרד האוצר הגיעו להסכם בדבר השתתפות הממשלה בעלות הובלה אווירית של מטענים, שהיו מיועדים להובלה בים, ואשר הוטסו בגין השביתה בנמלים. על פי ההסכם הסיוע יינתן על יבוא ויצוא שבוצע במהלך השביתה והעיצומים או בעטיים, החל מיום 15.7.04 ועד יום 31.8.04. כך מסר משה נחום, ראש אגף סחר חוץ בהתאחדות התעשיינים.

נחום ציין, כי גובה הסיוע יהיה בשיעור שלא יעלה על 65% מעלויות ההובלה האוירית וכי משרד האוצר הקציב סך של 1.05 מיליון דולר לפיצוי על ההוצאות יצוא ויבוא בהטס, עבור מטענים חיוניים, על בסיס קריטריונים שנקבעו על ידי נציגי האוצר.

נחום הוסיף, כי עד כה הוגשו להתאחדות התעשיינים ע"י המפעלים חברי ההתאחדות, הוצאות הטס על יבוא ויצוא בסך כולל של כ-1.6 מיליון דולר. סכום זה אינו כולל מפעלים שטרם הגישו בקשות, בקשות של יבואנים והטסת מטענים ביבוא ויצוא, שיתבצעו מעתה ועד סוף החודש.

יו"ר וועדת התובלה בהתאחדות התעשיינים, צבי פלדה מעריך, כי סך ההוצאות הכולל נאמד בכ-5 מיליון דולר, והוא פנה לשר האוצר, בנימין נתניהו להעמיד סכום זה לרשות המשתמשים בתובלה ימית.

פלדה ציין כי התאחדות התעשיינים הקימה לצורך ביצוע ההסכם ועדה ציבורית בה מכהנים נציגי הארגונים הכלכליים. הוועדה תתכנס אחת לתקופה כנדרש, ותאשר את הבקשות ואת שיעור הסיוע היחסי, בהתאם למגבלות התקציב ועל פי הקריטריונים שנקבעו ע"י האוצר.

במכתב לשר האוצר, מבקש פלדה מנתניהו לפעול בהקדם לקביעת הסדרי תשלום ואמות מידה לגבי נזקים שנגרמו למפעלים, בשל השביתה בנמלים עבור ההוצאות הבאות: תשלום על תום מסע; דמי השהייה; היטל צפיפות; הוצאות שיטעון נוספות; השתתפות ביבוא וביצוא במעברים יבשתיים; דמי אחסנה ותוספת עלות ביטוח.