היום הבחירות לראשות ארגון עובדי התעשייה האווירית

ח"כ חיים כץ (ליכוד) אמור להיבחר שוב, לכהונה שלישית ברציפות, בבחירות לראשות ארגון עובדי התעשייה האווירית (התע"א) שיתקיימו היום. הבחירות, בהן רשאים להשתתף 14 אלף עובדי התע"א, מתקיימות בצל האשמות שהטיח המועמד השני בבחירות לראשות הארגון, חיים אזולאי, הנתמך על


00:00 ,06.04.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

ח"כ חיים כץ (ליכוד) אמור להיבחר שוב, לכהונה שלישית ברציפות, בבחירות לראשות ארגון עובדי התעשייה האווירית (התע"א) שיתקיימו היום. הבחירות, בהן רשאים להשתתף 14 אלף עובדי התע"א, מתקיימות בצל האשמות שהטיח המועמד השני בבחירות לראשות הארגון, חיים אזולאי, הנתמך על ידי ההסתדרות, נגד כץ והנהלת החברה.

לטענת אזולאי, במשך שנים הנהלת התע"א וארגון העובדים מנכים 5% מדמי ההבראה של העובדים, בניגוד להסכם הקיבוצי ולחוק.

לטענת אזולאי, ניכוי הכספים, בסכום המגיע עד כה ל-150 מיליון שקל, נעשה ללא ידיעת העובדים או אישורם החל מ-1987. "מחובתם של הנהלת התע"א וארגון העובדים בראשות כץ להחזיר את הכספים לעובדים".

בתגובה אמר כץ: "אזולאי זורק רפש על מפעל שהוא מתפרנס ממנו בכבוד. הוא מועמד קש הפועל מטעמו של גורם פוליטי. החל מ-2000 ההפרשות עוברות לקופת גמל. ההפרשות שנעשו בין השנים 1987 ל-2000 נזקפות לזכותו של כל עובד שיוכל לקבל בחזרה את כספו, בצירוף ריבית והצמדה".

דוברת התע"א הגיבה: "ההפרשות מרכיב דמי ההבראה נעשו כחוק. אין בכוונתנו להתערב במאבק המתנהל לקראת הבחירות לראשות ארגון העובדים".