בעקבות השביתה בנתב"ג: ייצוא של מיליוני פרחים לאירופה לקראת "ולנטיין דיי" בסכנה

חיים חדד, מזכיר ארגון מגדלי הפרחים: ייצוא הפרחים בסכנה בגלל השביתה הפראית של עובדי רשות שדות התעופה. טוען כי עופר עיני, יו"ר ההסתדרות החדש, נכשל במבחנו הראשון


00:00 ,07.02.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

חיים חדד, מזכיר ארגון מגדלי הפרחים: ייצוא הפרחים בסכנה בגלל השביתה הפראית של עובדי רשות שדות התעופה. טוען כי עופר עיני, יו"ר ההסתדרות החדש, נכשל במבחנו הראשון
 
ייצוא של מיליוני פרחים לאירופה לקראת יום ולנטיין - חג האהבה - שיחול ביום שלישי הבא נמצא בסכנה בגלל השביתה הפראית שבה פתחו הבוקר עובדי רשות שדות התעופה, כך מסר מזכיר ארגון מגדלי הפרחים, חיים חדד.
 
לדברי חדד, חג ולנטיין הוא אחד משיאי הייצוא של מגדלי הפרחים. המגדלים מתארגנים לקראת היום הזה חודשים מראש ומגדלים במיוחד פרחים בצבע אדום הזוכים לביקוש עצום באירופה בחג האהבה. חדד אמר שהמגדלים, יחד עם חברות הייצוא וחברות התעופה, יצרו מערך יעיל ומאורגן של ייצוא ובמסגרתו פרח שנקטף בבוקר מגיע תוך 24-48 שעות ליעד הסופי באירופה. עיכוב הפרחים, אפילו בשעות ספורות, עלול לגרום לכך שהם ייפסלו למכירה ועמל של חודשים ירד לטמיון.
 
לקראת יום האהבה מייצאים מגדלי הפרחים 100 מיליון פרחים לאירופה בדרך האוויר. כ-70% מהייצוא מתבצע באמצעות חברות המטען, והוא נמשך גם בימים אלו כסדרו אולם 30% נעשה דרך מטוסי הנוסעים וכרגע הוא משותק.
 
חדד אמר שמגדלי הפרחים מנסים למצוא פתרונות לפרחים שלא הועמסו דרך חברות המטען או בדרכים אחרות אולם הדבר גורם לעיכוב משמעותי בהגעת הפרחים ליעד ולייקור בהוצאות ההובלה ועלול להביא לפסילת הפרחים בחו"ל. "במשך שנים בנינו את אמון הלקוחות וכעת בגלל חוסר אחריות של מנהיגי העובדים אנו עלולים להרוס אותו. על עובדי רשות שדות התעופה להבין שהם חיים מההיטלים שאנחנו משלמים ואם הם יחסלו אותנו, גם להם לא תהיה עבודה".
 
מזכיר ארגון מגדלי הפרחים קרא לוועדי העובדים ולהסתדרות להוציא את החקלאות מחוץ לשביתה: "בעת שח"כ עמיר פרץ עמד בראש ההסתדרות הוא הקפיד במשך שנים שלא לפגוע בחקלאים. יו"ר ההסתדרות החדש, עופר עיני, נכשל במבחנו הראשון והוא יביא לכך שהמגזר החקלאי על כל שלוחותיו יפתח במערכה נגד ההסתדרות".