הוכרז סכסוך עבודה ב-UPS ישראל

לדברי ההסתדרות, סכסוך העבודה הוכרז לאור התערבות הנהלת החברה בתהליך התארגנות העובדים. UPS: "קיבלנו בהפתעה את ההודעה; היכרנו בהתאגדות העובדים. מדובר בוויכוח פנימי של העובדים"


10:01 ,29.05.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

ההסתדרות הכריזה אתמול (ד') על סכסוך עבודה בחברתUPS  ישראל.

 

סכסוך העבודה נוגע לעניינם של 900 עובדיUPS  ישראל. העילה לסכסוך נעוצה בהתערבות בוטה, לדברי ההסתדרות, של המעסיק בתהליך ההתארגנות ובדרבון עובדים להסיר את חתימתם מטפסי ההצטרפות להסתדרות, תוך כדי ניסיון להקמת ועד פנימי.

 

לצדדים יש עכשיו פסק זמן של שבועיים, במהלכם הם יכולים לנסות ולהגיע להבנות. לאחר תקופה זו, יוכלו עובדי UPS ישראל לנקוט בעיצומים ולהחריף את צעדיהם הארגוניים.

 

יצוין כי  UPS ישראל היא חברת השליחויות הבינלאומית הראשונה בישראל שעובדיה התאגדו לפני מספר שבועות בהסתדרות. לחברה חמישה סניפים בארץ, ביניהם הסניף המרכזי בקריית המטענים בנמל התעופה בן גוריון.

 

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי: "אנו לא ניתן לרפות את ידם של העובדים שנאבקים על זכותם להתארגנות, שכן מדובר בזכות בסיסית של עובדים במדינה מתוקנת. בהזדמנות זו, אני קורא למנכ"ל החברה ליאור שגיא לכבד את זכויות העובדים להתארגנות".

 

מ-UPS ישראל נמסר בתגובה: "החברה קיבלה בהפתעה את הודעת ההסתדרות ודוחה מכל וכל את הטענות שהתערבה בתהליך התארגנות העובדים. בתחילת השבוע הודענו להסתדרות שאנו מכירים בהתארגנות העובדים. כמו כן, הודענו לעובדים כי נכבד כל החלטה לגבי התאגדותם. ישנם עובדים שמתנגדים באופן עצמאי להתאגדות והוויכוח הוא פנימי בין העובדים".