חברת הבלדרות GCX: עלייה של 10% בהיקף הרכישות ברבעון השני

היקף הרכישות ברבעון השני הסתכם בכ-7 מיליון דולר, גידול של כ- 10% בהשוואה לרבעון הקודם. על פי נתוני החברה כ-79% מהרכישות נמסרות ללקוח בתוך 3 ימים מרגע הגעתן לישראל


14:32 ,11.07.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת הבלדרות הישראלית GCX, מפרסמת הבוקר את נתוני סחר האון ליין ברבעון השני של 2018, המתייחס לרכישות של הציבור הישראלי באתרים הבינלאומיים. הנתונים מתייחסים להיקף הרכישות על ידי לקוחות פרטיים בישראל המשוחררים באמצעות GCX בלבד. 

 

מהחברה נמסר כי ברבעון השני של 2018 גדל היקף הרכישות של המוצרים ביבוא אישי בכ-10% בהשוואה לרבעון הקודם והם הסתכמו בכ-7 מיליון דולר. 

 

מהנתונים עולה כי ערך עסקה ממוצעת ברבעון השני הסתכם בכ-79.19 דולר, קיטון של כ-7% בהשוואה לרבעון הקודם. עוד עולה מהנתונים כי 27% מהעסקאות ברבעון השני של 2018 היו בשווי גבוה מ-75 דולר, בהשוואה ל-29% ברבעון הקודם, סכום המהווה את סף החבות במס למוצרים ביבוא אישי, בהתאם לחוק. 

 

כידוע, על פי תקנות רשות המסים רכישות מחו״ל בסכומים גבוהים מ- 75 דולר מחויבות במכס ובמע״מ, ובמקרים של משלוח בתנאי DDU, יחול חיוב דמי טיפול בהתאם לתעריף שמפרסמות חברות השילוח. 

 

עוד עולה מהנתונים שנאספו במחלקת המחקר של GCX כי כ-48% מהרכישות נעשו באתרי סחר שמקורם בארה״ב, ובכלל זה eBay, אמזון ואחרים. נתון זה מעיד על ירידה אל מול הרבעון הקודם שעמד על כ-57%. בנוסף, כ-22% מההזמנות נעשו מאתרים בריטיים, לרבות מותג האופנה הפופולרי בישראל ASOS, נתון המהווה ירידה אל מול הרבעון הקודם שעמד על 27%. גידול משמעותי נרשם ברבעון השני בהזמנות שמקורן באתרים סיניים שהשיגו כ-15%, בהשוואה ל-6% בלבד ברבעון הקודם. יתר ההזמנות הן מיעדים כגון טורקיה. מהנתונים עולה כי מקור הזמנות חדש שנמצא בצמיחה מהירה היא הולנד עם 4% מההזמנות, בדומה לרבעון הקודם.

 

בהתייחס לזמני המסירה של המשלוח ללקוח, נתוני מחלקת המחקר של GCX מתייחסים מהגעת המשלוח לנתב״ג ועד למסירה ללקוח בביתו. על פי נתוני החברה כ-79% מהרכישות נמסרות ללקוח בתוך 3 ימים מרגע הגעתן לישראל. מהנתונים עולה כי המסירות שמתעכבות מעבר לכך, הינן מסיבות שונות כגון: אף אחד לא בבית, נתונים שגויים של המזמין או עיכובים רגולטוריים שונים.

 

אירית קריאף, יו״ר ומנכ״לית GCX, ציינה היום: ״חברת GCX השקיעה בשנתיים האחרונות השקעות משמעותיות בטיוב תהליכי השירות לנמעני החבילות, תוך מחויבות לאמות מידה קפדניות של האתרים הבינלאומיים והספקים הגדולים, בכדי להבטיח חווית שירות טובה בכל שרשרת הייבוא האישי, תוך הטמעה של כלים דיגיטליים מתקדמים שמאפשרים ללקוח שירות מעקב אישי אחר תהליכי הקבלה של החבילה שהזמין, ושיפור חוויית השירות״.

 

קריאף הוסיפה עוד כי ״מגמת הגידול המאפיינת את השוק הישראלי בכל הקשור לסחר און ליין ויבוא אישי של טובין לישראל נמשכת, ואנו צופים שבמהלך שנת 2018 יישברו שיאים חדשים בתחום זה. לדבריה, ממשלת ישראל צריכה להמשיך במדיניות ההקלות על היבוא האישי באמצעות ביטול אגרות, טיוב תהליכי הכניסה לישראל והעלאת סף המס מ-75 דולר ל-100 דולר לפחות ובכך להגדיל את התחרותיות במשק והפחתת יוקר המחייה, בדגש למוצרי צריכה שונים״.