אל על שוקלת הפסקת הטיסות לדרום אפריקה

דרום אפריקה מסרבת להעניק לאנשי הביטחון של החברה דרכונים דיפלומטיים. אל על בתגובה: נדרש פתרון לבעיית הקב"ט בהקדם, מקווים שמשרד הביטחון ימצא פתרון עד סוף חודש ינואר


00:00 ,24.01.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

דרום אפריקה מסרבת להעניק לאנשי הביטחון של החברה דרכונים דיפלומטיים. אל על בתגובה: נדרש פתרון לבעיית הקב"ט בהקדם, מקווים שמשרד הביטחון ימצא פתרון עד סוף חודש ינואר
 
משבר מאיים על נתיב הטיסות הישירות בין ישראל ויוהנסבורג בדרום אפריקה. למערכת PORT2PORT נודע כי המדינה מסרבת להעניק לאנשי הביטחון של אל על דרכון דיפלומטי ובתגובה לכך פנתה אל על למשרד החוץ הישראלי ואיימה כי תפסיק טיסותיה למדינה בסוף חודש ינואר, זאת אם אנשי הביטחון של החברה לא יצוידו בדרכון דיפלומטי עד לתאריך זה.
 
כיום אל על מבצעת שלוש טיסות שבועיות בנתיב בן גוריון – יוהנסבורג. חברת אל על הינה חברת התעופה היחידה אשר מפעילה טיסות ישירות בין ישראל לדרום אפריקה.
 
על פי מקורות שונים בענף, המשבר הנוכחי החל כאשר איש ביטחון לשעבר בחברת אל על פנה לתוכנית תחקירים בטלוויזיה המקומית בשם "קרטה בלאנש", והאשים את אל על בנקיטת מדיניות "פרופיילינג" גזענית, לדבריו, וכן במספר הליכי עבודה נוספים, אשר, לטענתו, היו בלתי נאותים.
 
שידור התוכנית גרם למחאה ציבורית רחבה ובעקבותיה סילקה מדינת דרום אפריקה איש ביטחון ישראלי מגבולותיה. מאז האירוע הנ"ל דרום אפריקה סירבה להנפיק דרכונים דיפלומטיים לאנשי אל על.
 
יש לציין כי אם אל על אכן תפסיק לטוס בקו ישראל – דרום אפריקה הדבר יפגע בתיירות המגיעה מדרום אפריקה לישראל ועומדת על 22 אלף תיירים בשנה (נכון לשנת 2009), וכן באלפי נוסעים ישראלים אשר יהיו מעוניינים לבקר בדרום אפריקה, למשל, על מנת לצפות במשחקי גביע העולם שיתקיימו במדינה ביוני 2010.
 
מחברת אל על נמסר בתגובה כי "על מנת שאל על תוכל להמשיך ולטוס לדרום אפריקה, נדרש פתרון לבעיית הקב"ט בהקדם. אל על מקווה שמדינת ישראל ומשרד החוץ יצליחו לפתור את הבעיה שנוצרה מול דרום אפריקה, עד סוף חודש ינואר".