אל על: יוארך הסכם העבודה לעובדים הקבועים

למנהלי החברה צפוי "שקט תעשייתי" עד סוף 2007. במסגרת ההסכם ויתרו העובדים על תביעותיהם לתוספת שכר אלא אם רווחי החברה יעלו מעל 10 מיליון דולר ב-2006 אזי יקבלו מענק בגובה 3% משכרם השנתי


00:00 ,06.09.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

למנהלי החברה צפוי "שקט תעשייתי" עד סוף 2007. במסגרת ההסכם ויתרו העובדים על תביעותיהם לתוספת שכר אלא אם רווחי החברה יעלו מעל 10 מיליון דולר ב-2006 אזי יקבלו מענק בגובה 3% משכרם השנתי
 
לאחר סדרת דיונים ממושכת אשר התנהלה בין הנהלת חברת אל על בראשותו של חיים רומנו מנכ"ל אל על, ראובן וירובניק, סמנכ"ל משאבי אנוש ומינהל, לבין ההסתדרות בראשותו של צחי טבקמן, מנכ"ל האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, ויוסי לוי, מזכיר נציגות העובדים ונציגות העובדים, הגיעו הצדדים להסכמות על  הארכת הסכם העבודה הקיים עד לסוף שנת 2007, ושמירת ה"שקט התעשייתי" בתקופה זו.
 
במקביל, על רקע מצבה הכלכלי של החברה בשל האירועים הביטחוניים ומצב משק התעופה, קיבלה נציגות העובדים החלטה  להיכנס למשא ומתן רציף, אינטנסיבי וענייני לצורך מציאת פתרונות משותפים ומוסכמים עם הנהלת החברה להתייעלות בחברה בכל המגזרים. משא ומתן זה מיועד להצעיד את החברה קדימה ולאפשר לה להתמודד אל מול התנאים המשתנים בשוק התעופה.
 
צחי טבקמן, מנכ"ל האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אומר כי ההסכם שהושג לאחר מו"מ ממושך מוכיח כי בהידברות ובהסכמה ניתן להגיע להישגים טובים הן להנהלה והן לעובדים.
 
יוסי לוי, מזכיר נציגות העובדים, אמר כי זהו צעד ראשון וכי עומדים בפני החברה ועובדיה עוד אתגרים לא פשוטים. "אל על היא הבית שלנו, פה גדלנו ואנו צריכים כולנו, מנהלים ועובדים, להירתם למאמץ להעלות את החברה מחדש על פסי רווחיות".
 
במסגרת ההסכמה להארכת הסכם העבודה הקיים, ויתרו העובדים על תביעותיהם לתוספות שכר למעט אם רווחי החברה בשנת 2006 יגיעו למעל 10 מיליון דולר, שאז יקבלו העובדים מענק של 3% משכרם השנתי הבסיסי.
 
בשנת 2007, במידה ורווחי החברה יגיעו למעל 10 מיליון דולר, יקבלו העובדים מענק בגובה 3% משכרם השנתי הבסיסי, והחל משנת 2008 תוספת של 3% לשכר הבסיסי של העובדים.
 
לדברי חיים רומנו, ויתור העובדים על תוספות השכר הוא עדות לבגרות ולאחריות שמגלה נציגות העובדים ועל שאיפתם של העובדים להצלחתה ואיתנותה של החברה.