אל על התבקשה לספק מידע לנציבות האיחוד האירופי בחקירתה על קרטל מחירים בהובלת מטענים

נציבות התחרות של האיחוד האירופי פנתה אתמול לחברת אל על בבקשה לקבל מידע בקשר לחקירה המתמקדת בחשדות לקביעת היטלי דלק וביטחון בשיעורים אחידים וזהים כמעט לחלוטין. מאל על נמסר בתגובה כי החברה התבקשה למסור מידע כחלק מהליך של בדיקה ואיסוף נתונים


00:00 ,21.12.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

נציבות התחרות של האיחוד האירופי פנתה אתמול לחברת אל על בבקשה לקבל מידע בקשר לחקירה המתמקדת בחשדות לקביעת היטלי דלק וביטחון בשיעורים אחידים וזהים כמעט לחלוטין. מאל על נמסר בתגובה כי החברה התבקשה למסור מידע כחלק מהליך של בדיקה ואיסוף נתונים
 
חברת אל על הודיעה היום לבורסה כי נציבות התחרות של האיחוד האירופאי דורשת לקבל ממנה מידע בקשר לחקירה שמנהלת הנציבות בנוגע לפעילויות שלכאורה פוגעות בתחרות בתחום שירותי הובלה אווירית של מטענים.


כמו כן הודיעה הנציבות לחברת אל על כי בידיה מידע בדבר מגעים נרחבים שהתקיימו בין חברות תעופה וגופים אחרים בקשר לתוספות מחיר שונות ונושאים אחרים כגון תעריפי הובלת מטענים.
 
חברת אל על הוסיפה בהודעתה לבורסה כי על פי מיטב ידיעתה מתנהלות מזה מספר חודשים בארה"ב, באירופה ובמדינות נוספות כנגד שורה של חברות תעופה אחרות חקירות בנוגע לעבירות על חוקי ההגבלים העסקיים בתחום שירותי הובלה אווירית של מטענים.
 
כזכור, בפברואר השנה נציבות האיחוד האירופי החלה בבדיקת חדשות לקרטל מחירים במגזר המטענים. החשדות מתמקדים בעיקר בסוגיית קביעת היטלי דלק וביטחון בשיעורים אחידים וזהים כמעט לחלוטין.
 
החקירה, בשיתוף משרד המשפטים האמריקאי, נפתחה ב-14 בפברואר, ותוכל להימשך כשנתיים. הנציבות יכולה לקנוס את החברות בגובה של 10% מרווחי החברה. עד כה ידוע על למעלה מעשר חברות תעופה הנחקרות בחשד לקביעת מחירים בהן חברות כגון בריטיש אירווייס, אייר פראנס ק.ל.מ, קאתאיי פסיפיק איירווייז, ג'אפאן איירליינס, קוריאה אייר וסאות' קוריאה אסיאנה איירליינס. כאמור, לרשימה זו מתווספת כעת גם חברת אל על.
 
בהודעה, אותה פרסם איגוד המשתמשים האירופאי בסמוך לפתיחת החקירה, צוין כי איגוד המשתמשים מקדם בברכה את החקירה המתמקדת בחברות תעופה הפועלות במגזרי שוק שונים, להן מערך תפעול השונה לחלוטין מהמערך אותו מפעילות חברות תעופה הפועלות בקווים סדירים ואשר גובות מחירים דומים עד כמעט זהים לחלוטין עבור שירותיהם. ההודעה מציינת כי לאור דמיון במדיניות המחירים עלה חשד בקרב משתמשים רבים כי תעריפים אלה מייצגים במידה מסוימת קרטל מחירים.
 
עוד ציינה ההודעה כי "לבעלי המטענים קיים יסוד סביר להניח כי בתנאי שוק תחרותיים נדרש מחברות התעופה להתייעל ולשפר את תנאי השירות ללקוחות ולכן כל פעולה המבוססת על פגיעה בחוקי ההגבלים העסקיים חייבת להיבדק".
 
מחברת אל על נמסר בתגובה כי מדובר בחקירה אשר מתקיימת בשורה של חברות תעופה בינלאומיות, הנותנות שירותי הובלת מטען. אל על, כחברות תעופה אחרות, התבקשה למסור מידע כחלק מהליך של בדיקה ואיסוף נתונים. מהחברה נמסר כי היא נערכת לשתף פעולה עם דרישות הרשויות.