בנק מורגן סטנלי: אמזון תשנע יותר חבילות מ-FedEx ו-UPS ביחד

מחקר שפרסם בנק ההשקעות מורגן סטנלי צופה כי עד שנת 2022 נפח החבילות שתשנע שרשרת האספקה של אמזון יעלה על נפח החבילות שישנעו UPS ו-FedEx יחדיו. המחקר מחזק את מה שמומחים אומרים כבר שנים: אמזון מהווה איום על חברות ההובלה והבלדרות


13:56 ,15.12.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

מחקר שפרסם בנק ההשקעות מורגן סטנלי צופה כי עד שנת 2022 נפח החבילות שתשנע שרשרת האספקה של אמזון יעלה על נפח החבילות שישנעו UPS ו-FedEx – יחדיו.

 

המחקר ניתח נתוני חבילות מכ-70 אלף עסקאות של אמזון. על פי המחקר, בבנק מורגן סטנלי מעריכים כי אמזון מספקת כיום 46% מהפריטים שהוזמנו דרך האתר שלה בארה״ב - סך של 2.5 מיליארד חבילות בשנת 2019. הנתח הלוגיסטי של אמזון בהפצת החבילות שלה עצמה הוכפל בשנת 2019.

 

נפח החבילות של אמזון לשנת 2019 עדיין היה נמוך מזה של חברת FedEx (שעמד על 3 מיליארד), וחברת UPS (שעמד על 4.7 מיליארד), אך לפי מהירות הצמיחה הנוכחית, בבנק מורגן סטנלי צופים כי אמזון לוגיסטיקה תגבר על השחקנים המסורתיים של השוק כבר במהלך 2022.

 

המחקר של בנק מורגן סטנלי מחזק את מה שמומחים בתחום אומרים כבר שנים, ושחברות הבלדרות והאקספרס ממשיכות להכחיש או להדחיק – אמזון מהווה איום אמיתי על חברות ההובלה בתחום הובלת החבילות בארה״ב.