מו"מ: UTI תרכוש את טרנסכלל ותמזג את ניולוג

טרנסכלל ובעל השליטה בה, מרדכי פרידמן, מנהלים משא ומתן עם חברת UTI לקראת חתימת הסכמים. על הפרק: הסכם סוכנות בין UTI וטרנסכלל, במסגרת מו"מ להעברת השליטה ממוטי פרידמן ל- UTi. במקביל מתנהל מו"מ למיזוג UTi ישראל ניולוג וטרנסכלל תחת השליטה של UTI העולמית


00:00 ,06.07.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

טרנסכלל ובעל השליטה בה, מרדכי פרידמן, מנהלים משא ומתן עם חברת UTI לקראת חתימת הסכמים בין הצדדים. על הפרק: הסכם סוכנות בין UTI וטרנסכלל, במסגרת מו"מ להעברת השליטה ממוטי פרידמן ל- UTI. במקביל מתנהל מו"מ למיזוג UTi ישראל ניולוג וטרנסכלל תחת השליטה של UTI העולמית.
 
ענף השילוח והלוגיסטיקה בישראל עומד בפני מהלך דרמטי, שעשוי לשנות את מפת הלוגיסטיקה בישראל. ככל הנראה, ובהסתמך על ההודעה שאותה דיווח מזכיר חברת טרנסכלל ,שמעון סוויסה, לבורסה לניירות ערך בתל אביב, צפוייה ענקית הלוגיסטיקה UTI Worldwide להרחיב משמעותית את השקעותיה בישראל. במידה והמו"מ יבשיל, הרי שהנציגות הישראלית של UTI עשוייה להפוך לחברת לוגיסטיקה מהגדולות בתחומה בישראל כשהיא ממזגת לתוכה את הפעילויות של טרנסכלל וניולוג.
 
כאמור, מרדכי פרידמן ניהל בשבועות האחרונים מו"מ עם חברת UTI Netherlands Holdings BV שהיא למעשה חברת האם של UTI worldwide Inc- חברת שילוח בינלאומית העוסקת, בין היתר, במתן שירותים לוגיסטיים בקשר עם הובלה ימית ואווירית. כיום פועלת UTI בישראל באמצעות חברת UTi Israel אשר נמצאת בבעלותה המלאה, והאחרונה חתומה על הסכם סוכנות עם חברת ניולוג בע"מ, שהינה חברה בת בבעלות מלאה של צים.
 
על פי ההודעה שנמסרה לבורסה לניירות ערך, UTI וטרנסכלל מנהלות מו"מ לחתימה על הסכם סוכנות בין טרנסכלל ל- UTi וזאת בעקבות סיום הסכם הסוכנות של טרנסכלל עם חברת Bax Global.
 
כמו כן, נכתב נייר כוונות בלתי מחייב על פיו יבחנו הצדדים אפשרות התקשרות בהסכם למיזוג חברת UTi Israel לתוך טרנסכלל. המיזוג יהיה כנגד הקצאת או העברת מניות מתוך מניות באוצר, וכן כנגד מכירת מניות השליטה בטרנסכלל (לפחות 51%) מחברות פרטיות בשליטת מר מרדכי פרידמן ל-UTi. כל זאת לפי שווי חברה של כ-40 מליון דולר לטרנסכלל.
 
עוד צוין שהחברות UTi Israel, טרנסכלל וניולוג בע"מ חידשו את המשא ומתן ביניהן עם אפשרות למיזוג פעילות החברות כולן. יש לציין שהודעה רשמית של ניולוג/צים בנושא צפויה לצאת בהמשך היום.
 
ככל הנראה, הכוונה של UTI העולמית להשקיע סכומים נכבדים בשוק הישראלי תואמת את האסטרטגיה שלה להפוך לחברה מובילה במדינות בעלות קצב צמיחה גבוה, ומאחר והיא זיהתה את ישראל ככזו, היא החליטה לנהל מו"מ לרכישת טרנסכלל ובמקביל לממש את אופציית המיזוג עם ניולוג.
 
גיל בן חורין, מנכ"ל UTi ישראל, בירך על המו"מ. "לחברת טרנסכלל מוניטין טוב בשוק והמהלכים הנ"ל יהפכו את UTi ישראל לאחת החברות המובילות בתחום הלוגיסטיקה בישראל".
 
UTI היא חברה עם קצב צמיחה מהגדולים ביותר בתחום הלוגיסטיקה וניהול שרשרת אספקה. לחברה סניפים ב-58 מדינות והיא מפעילה סוכנים ב-75 מדינות נוספות. UTI מפעילה 120 מרכזים לוגיסטיים ברחבי העולם והיא מעסיקה למעלה מ-15,000 עובדים. UTI נסחרת בבורסה האמריקאית ושוויה נאמד בכ-2.5 מיליארד דולרים.
 
"עבור טרנסכלל, מדובר על שדרוג ברמת הייצוג", הגיב שלמה שרון סגן יו"ר טרנסכלל. "UTI היא", לטענת שרון, "דינמית ומתקדמת יותר מ- BAX ולראייה", מוסיף שרון, "שוויה עולה על 2.5 מיליארד דולר, לעומת הסכום של 1.1 מיליארד דולרים בה נמכרה BAX לדויטשה באהן". לדברי שלמה שרון, בעלי המניות העיקריים של חברת UTi, שמשמשים בתפקידי ניהול בכירים בחברה, היו עד 1992 מנהלים בחברת BAX. מנהלים אלה, הוסיף, פרשו מ- BAX על מנת להקים את חברת UTI, שהגיעה למימדיה הודות למסע רכישות אגרסיבי של חברות לוגיסטיקה ברחבי תבל ובין השאר בספרד, דרום אפריקה, הודו ורק לאחרונה, חברת משאיות אמריקאית בעסקה של מאות מיליוני דולרים.
 
עוד נמסר שאחד התנאים של המו"מ הוא שההנהלה הבכירה של טרנסכלל תישאר בתפקידה במידה והמו"מ יצלח. 
 
מחברת צים, שבבעלותה חברת ניולוג, נמסר הבוקר שהיוזמה למהלך הכולל היתה של צים ולמרות שהיו עיכובים לאורך הדרך, כל הצדדים הבינו שהמהלך המקורי היה חייב להגיע לכלל מימוש ועל כך הם מברכים.