זיהוי עצמי ברור לצורך קבלת פקודת מסירה

הגדרת הגורם המקבל את פקודת המסירה כסוכן מכס או כמשלח בינלאומי היא קריטית מבחינת המשך הטיפול במערכת הממוחשבת, כי מדובר במספרי זיהוי שונים ובהמשך תהליך שונה (הגשת תת-מצהר או רשמון יבוא)


00:00 ,04.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

ראובן מלצר, ממונה תחום בכיר בהנהלת אגף המכס, מסר כי במהלך התהליך של שידור אלקטרוני של פקודות מסירה, אשר נכנס להילוך גבוה בתחילת 2005, הועלתה ע"י לשכת הספנות הטענה כי חלק לא מבוטל מתקלות המידע בפקודות המסירה האלקטרוניות, נובע מכך שהגורם המגיע לעתים קרובות לקבל את פקודות המסירה הפיזיות מסוכן האוניה הוא שליח של חברה הפועלת הן כסוכן מכס והן כמשלח בינלאומי, והוא לא יודע להגדיר "תחת איזה כובע" הוא מקבל את פקודת המסירה.

לדברי מלצר, הגדרת הגורם המקבל את פקודת המסירה כסוכן מכס או כמשלח בינלאומי היא קריטית מבחינת המשך הטיפול במערכת הממוחשבת, כי מדובר במספרי זיהוי שונים ובהמשך תהליך שונה (הגשת תת-מצהר או רשמון יבוא).

"לאור זאת, סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, מתבקשים להבהיר לסוכן האניה באופן ברור, בבואם לקבל את פקודת המסירה, האם הם מקבלים על עצמם את המשך הטיפול במשלוח במעמדם כמשלחים בינלאומיים או כסוכני מכס. חוסר בהירות בתחום זה תהפוך את פקודות המסירה לבלתי קבילות, והדבר יגרום לעיכובים ותקלות בהמשך התהליך".

"מדובר במידע פשוט וברור הנמצא בידי הגורם המקבל את פקודת המסירה, ותוצאת חוסר הדיוק במידע תהייה שלילית לכל הגורמים במערכת", סיכם מלצר.