לשכת ישראל אמריקה: ועידה שנתית לקיימות ESG

מנכ״ל לשכת מסחר ישראל-אמריקה, עודד רוז: ״המשבר האקלימי העצום שעומד לפתחנו הוא תוצאה של הפעילות הכלכלית המואצת בעשורים האחרונים. חברות ידרשו להתנהל לפי סטנדרטים מקובלים של אחריות תאגידית, סביבתית וחברתית״


08:15 ,24.11.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

השבוע התקיימה הוועידה העסקית השנתית לקיימות, ESG, אקלים ושרשרת האספקה מטעם לשכת המסחר ישראל - אמריקה. בוועידה השתתפו עודד רוז, מנכ״ל לשכת מסחר ישראל-אמריקה, יניב גרטי, מנכ״ל אינטל ישראל, אירנה בן יקר, שותפה וראשת תחום ESG בדלוייט ישראל, ד״ר רות דגן, שותפה ומנהלת תחום איכות סביבה ושינוי אקלים בהרצוג פוקס נאמן, ענבל שטרנברג, מנהלת ESG בתעשייה אווירית, גלית מירן, ראשת מטה תפעול גלובלי בטבע, ומנהלי חברות נוספים ובכירים במשק הישראלי.

 

נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר: ״החלומות של המחר, הם המציאות של העתיד. לכן עלינו לשמור על הקיימות כבר היום כדי לקיים אותה גם בהמשך. זאת באמצעות רגולציה עצמית מתוך אמונה שזהו הדבר הנכון לעשות. הממשלה יכולה לכפות עלינו את הרגולציה, אך אני פחות מאמין בדרך הזו״.

 

יניב גרטי, מנכ״ל אינטל ישראל: ״צריכת האנרגיה של הענן בשנת 2020 הייתה בסדר גודל של צריכת האנרגיה של האי הבריטי וספרד יחד. אנו בונים הרבה מפעלים בעולם ואם לא נדאג שהפעילות שלנו תעשה כמו שצריך – לא יישאר לנו הרבה עולם״.

 

מנכ״ל לשכת מסחר ישראל-אמריקה, עודד רוז: ״המשבר האקלימי העצום שעומד לפתחנו הוא תוצאה של הפעילות הכלכלית המואצת בעשורים האחרונים. המשקיעים, הלקוחות, העובדים והרגולטורים, כולם דורשים שהחברות יתנהלו לפי סטנדרטים מקובלים של אחריות תאגידית סביבתית, וחברתית. לקוחות וספקים לכל אורך שרשראות האספקה חייבים כבר מעכשיו לשתף פעולה, כדי לייצר שקיפות ותכנית אחודה להפחתת פליטות על פי האמנות הבינלאומיות״.

 

על חקיקה עתידית בדיווחי ESG אמרה אירנה בן יקר, שותפה וראשת תחום ESG דלוייט ישראל: ״חברה תתבקש להציג את סיכוני האקלים המשמעותיים שהיא מושפעת מהם, להראות מה היא מתכוונת לעשות, איך תנהל את הסיכונים, איזה יעדים היא תיקח על עצמה ואיך זה משפיע על המודל העסקי של החברה אם בכלל״.

 

אדם אייזנשטיין, מנהל דיווחי ESG בחברת טבע: ״המטרה היא לשים זרקור על השינויים הנדרשים בשוק לקידום קיימות והבטחה של עתיד ירוק יותר עבור כולנו. פעילות אקלימית צריכה להיות חלק מרכזי באסטרטגיות ה-ESG של חברות ותאגידים במשק. במסגרת ׳הסכם פריז׳ על פי דרישות (SBTI) חברת טבע הייתה הראשונה בישראל שהתחייבה לקבוע יעדי הפחתת פליטות גזי חממה״.

 

גלית מירן, ראשת מטה התפעול הגלובלי של טבע: ״העבודה בשרשרת האספקה תמיד מהווה נדבך מרכזי בכל חברה, אך נושא הScope3 הופך את שיתוף הפעולה בין החברות לקריטי ליכולת חברות לאורך שרשרת האספקה להמשיך לעבוד בה ולהתקיים״.

 

ד״ר רות דגן, שותפה ומנהלת תחום איכות סביבה ושינוי אקלים בהרצוג פוקס נאמן אמרה כי ״הרגולציה בישראל בתחום האקלים עדיין איננה ישירה, אך הרגולטורים הפיננסיים נתנו סיגנלים מאד ברורים לגבי הציפיות לדיווח של חברות בישראל על נושא פליטת מזהמים״.

 

 

 

לשכת המסחר ישראל-אמריקה קיימה את הוועידה העסקית השנתית לקיימות, ESG, אקלים ושרשרת במעמד בכירי המגזר העסקי, ובהשתתפות מנהלי 300 החברות בלשכה, שהפעילות שלהן מהווה כשליש מהכלכלה הישראלית. הוועידה עסקה בשלושה נושאים מרכזיים: דיווחיESG  וחקיקה בארה״ב אירופה וישראל, קיימות בשרשרת האספקה וכלים לאיסוף ניתוח ודיווח של נתוני ESG ו- 3Scope.