תשעה חודשי מאסר בפועל למבריח סיגריות

המערער הורשע בסדרת עבירות על פקודת המכס, מהן עבירות על חוק מס קניה (טובין ושירותים) ומהן עבירות על חוק המע"מ.המערער ייבא מכולה על שם אחר, עולה חדש, ותוך עשיית שימוש בפטור המיועד לעולים חדשים, הסתיר במכולה והבריח קרטונים של סיגריות בכמות גדולה מאד


00:00 ,20.04.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בית המשפט המחוזי בשבתו כבית משפט לערעורים החליט שלא להתערב בענישה שהוטלה על יצחק אלקוביץ' וזאת למרות מצבו הבריאותי והכלכלי ולמרות חלוף הזמן.
 
המערער הורשע בסדרת עבירות על פקודת המכס, מהן עבירות על חוק מס קניה (טובין ושירותים) ומהן עבירות על חוק המע"מ.המערער ייבא מכולה על שם אחר, עולה חדש, ותוך עשיית שימוש בפטור המיועד לעולים חדשים, הסתיר במכולה והבריח קרטונים של סיגריות בכמות גדולה מאד.

בית משפט השלום הטיל על המערער 20 חודשי מאסר מהם 9 חודשים בפועל והיתרה על תנאי וקנס בסך 30,000 ₪ או 200 ימי מאסר תמורתו.
 
בית המשפט המחוזי בשבתו כבית משפט לערעורים ציין כי מדובר בעבירות קשות מאד מבחינת משמעותן למדינת ישראל, שקשה לחשפן, ואשר הרווח לצידם הוא קל, מהיר וכמעט נטול סיכון.

עוד ציין ביהמ"ש כי מי שמפר את אמון שלטונות המכס במילוי הרשומון צריך לדעת כי אם ייתפס, יהא עליו ליתן את הדין ולהיענש בחומרה. התנהגות עבריינית כשל המערער עשויי לפגוע בפרנסתם של יבואני הסיגריות המשלמים מסי יבוא כדין וקיים בה אלמנט של סיכון לבריאות הציבור, שהרי הסיגריות שהוברחו אינן מפוקחות.
 
ביהמ"ש המחוזי סבר כי הערכאה הראשונה לא החמירה עם המערער יתר על המידה. את רשות המסים ייצגה עו"ד ציפורה משה, מהמחלקה הארצית לתיקי מכס מיוחדים.