תקציב של מיליארד יורו בתוכנית המו"פ האירופית

119 זוכים ישראלים, לוקחים חלק בפרויקטים שערכם הכולל מגיע למיליארד יורו, בשנת הפעילות הראשונה של תוכנית המסגרת השביעית. בין החברות הזוכות: ק.א.ל קווי אוויר למטען


00:00 ,24.10.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

119 זוכים ישראלים, לוקחים חלק בפרויקטים שערכם הכולל מגיע למיליארד יורו, בשנת הפעילות הראשונה של תוכנית המסגרת השביעית. בין החברות הזוכות: ק.א.ל קווי אוויר למטען
 
119 זוכים ישראלים, לוקחים חלק בפרויקטים שערכם הכולל מגיע למיליארד יורו, בשנת הפעילות הראשונה של תוכנית המסגרת השביעית למחקר ופיתוח של האיחוד האירופי, כאשר גובה מענקי המחקר לזוכים עומד על 53 מיליון יורו.
 
בין 119 החברות הזוכות נציין את ק.א.ל קווי אוויר למטען, אלביט מערכות, יבמ ישראל, מקורות, מוטורולה ישראל, ורינט מערכות ועוד. האוניברסיטאות רשמו 77 זכיות בפרויקטים.
 
מן המגזר השלישי זכו במענקי מחקר ארגונים כדוגמת רשות הטבע והגנים, המרכז הרפואי סורוקה ומגן דוד אדום שזכה בשני פרויקטים אשר באחד מהם הוא משמש קואורדינטור.
 
באירוע רשמי שיתקיים מחר בחסות שגריר האיחוד האירופי בישראל, ראמירו סיבריאן אוזל, המדען הראשי במשרד התמ"ת, ד"ר אלי אופר ו-ISERD יוענקו אותות הערכה ל-119 הזוכים.
 
השגריר ראמירו סיבריאן אוזל מדגיש שעל ידי חיבור המומחיות הישראלית והאירופאית במחקר ופיתוח טכנולוגי, הזוכים תורמים לחיזוק התועלות החברתיות והכלכליות עבור הישראלים והאירופאים גם יחד ובכך עוזרים ליצירת שותפות הדוקה ופורייה.
 
ד"ר אלי אופר, המדען הראשי ויו"ר וועדת ההיגוי של ISERD מציין את המחויבות של ישראל לתוכנית השביעית, התחייבות המבטאת את הדגש ששמה לשכת המדען הראשי על הפעילות הבינ"ל המאפשרת למו"פ הישראלי להתמודד עם מגבלת הגודל של המשק הישראלי ולפעול במרחבים גלובאליים. 
 
מרסל שטאון, מנכ"ל ISERD, הגוף המתאם את פעילות ישראל מול תוכנית המו"פ האירופית, מודע לקשיים שבהתארגנות לקראת הקולות הקוראים אולם מדגיש שההצלחה וההישגים, הן במענקים והן בנכסים איכותיים, הופכים את הפעילות בתוכנית למהלך אסטרטגי-מדעי-טכנולוגי שלא קיים באף מסגרת אחרת.
 
תוכנית המסגרת השביעית תתפרס על שבע שנים 2007-2013 ותקציבה הכולל המשוער יעמוד על כ-50 מיליארד יורו.