תקנות חדשות של ה-FDA בנוגע לכניסת מזון לארה"ב

מינהל סחר חוץ בתמ"ת: מחר יכנסו לתוקף תקנות חדשות של ה- FDA הנוגעות לכניסת מזון לארה"ב. מטרת התקנות היא הגנה על אספקת המזון מפני איומי טרור ביולוגי. החל ממחר, 12 בדצמבר 2003, יכנסו לתוקפן תקנות חדשות בדבר כניסת מזון לארה"ב, וזאת במסגרת הגברת


00:00 ,11.12.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מינהל סחר חוץ בתמ"ת: מחר יכנסו לתוקף תקנות חדשות של ה- FDA הנוגעות לכניסת מזון לארה"ב. מטרת התקנות היא הגנה על אספקת המזון מפני איומי טרור ביולוגי

החל ממחר, 12 בדצמבר 2003, יכנסו לתוקפן תקנות חדשות בדבר כניסת מזון לארה"ב, וזאת במסגרת הגברת הפיקוח של מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) על כניסת סחורות למדינה - כך נמסר השבוע מהמינהל לסחר חוץ במשרד התעשייה המסחר והתעסוקה.

במינהל סחר חוץ בתמ"ת, מציינים כי החל מתאריך זה יחלו לעכב בנמלים כל יבוא מוצרי מזון שיצרניהם אינם רשומים ב-FDA.

בעקבות אירועי ה-11 בספטמבר חתם הנשיא בוש על ה- (Bioterrorism Act (BTA.
("Public Health Security and Bioterrorism Preparedness and Response Act of 2002").
מטרת התקנה החדשה הינה להגן על אספקת המזון, כולל מזון המגיע מחוץ לארה"ב, מפני איומי טרור ביולוגי.

במינהל סחר חוץ בתמ"ת מציינים כי, בתקנה קיימות כמה הוראות וביניהן חובת הרישום (Registration of Facilities) אשר מחייבת חברות, מפעילים, סוכנים מקומיים או זרים אשר מייצרים, מעבירים, אורזים או מחזיקים מזון המיועד לצריכה של בני אדם ובעלי חיים בתוך ארה"ב, להירשם ב- FDA עד ל- 12 בדצמבר 2003 ולמסור כתובת לפניות בארה"ב. מטרת הרישום הינה להקים מאגר מידע מרכזי על כל מוצרי המזון הנמכרים כיום בארה"ב.

הוראה נוספת- "ההודעה המוקדמת" (Prior Notice on Importation of Food) מחייבת את אותם הגורמים המבקשים להכניס מזון לארה"ב, לדווח במדויק ומראש על סוג וכמות הסחורה המועמסת העומדת להישלח לארה"ב.