תפוסה כמעט מלאה נרשמה במלונות בעקבות אלפי המבקרים בתערוכת אגריטך

לתערוכה הגיעו כ-6,500 מבקרים מחו"ל. חלק מאורחי התערוכה לנו במלונות בהרצליה, נתניה ובת ים


00:00 ,11.05.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

לתערוכה הגיעו כ-6,500 מבקרים מחו"ל. חלק מאורחי התערוכה לנו במלונות בהרצליה, נתניה ובת ים
 
תערוכת החקלאות הבינלאומית "אגריטך 2006" שנערכה השבוע הביאה לתפוסה כמעט מלאה במלונות בתל אביב. לתערוכה הגיעו 6,500 מבקרים מחו"ל, בהם שרים, מנכ"לים של חברות ממשלתיות ופרטיות ומשלחות של חקלאים שמילאו את רוב בתי המלון. אליהם הצטרפו מציגים בתערוכה מאזורים מרוחקים שבחרו להישאר בלילה בתל אביב ולא לחזור לבתיהם.
 
משה לילוס, מנהל "כנס תערוכות", שהפיקה את תערוכת אגריטך, אמר שהיו קשיים רבים בהשגת מקומות לינה לאורחים שלא ביצעו הזמנות מראש. בשל הצפיפות במלונות תל אביב חלק מהאורחים לנו במלונות בהרצליה, נתניה ובת ים. באחד המקרים קבוצה של 14 מבקרים מברזיל נאלצה להתפצל בין מספר מלונות מאחר ולא נמצאו להם מספיק חדרים במלון אחד.
 
ההתעניינות הבינלאומית הגדולה באגריטך הושגה במאמץ משולב של משרדי החקלאות, התמ"ת, החוץ ומכון היצוא, שעסק לאורך כל השנה האחרונה בקידום התערוכה בחו"ל ותיאום ביקורי המשלחות בעזרת הנספחים המסחריים והכלכליים.
 
בין אורחי התערוכה היו גם נציגים ממדינות שאינן מקיימות יחסים דיפלומטים עם ישראל. כך למשל חברי משלחת מפקיסטן הסתובבו בתערוכה עם תגים של אורחים מארצות הברית כדי שלא לחשוף את זהותם. בנוסף היו אורחים רבים ממדינות ערב אחרות ומהרשות הפלסטינית.