תפוחי אדמה "דוד משה" מיוצאים לראשונה לרוסיה

רוסיה ומדינות מזרח אירופה עדיין אינן מכירות את החלוקה השיווקית לזנים לפי שימוש. ברוסיה בכלל ובאזור מוסקבה בפרט יש שכבה גדולה של צרכנים מבוססים שיכולים ומוכנים לשלם עבור מוצרים איכותיים


00:00 ,27.09.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

רוסיה ומדינות מזרח אירופה עדיין אינן מכירות את החלוקה השיווקית לזנים לפי שימוש. ברוסיה בכלל ובאזור מוסקבה בפרט יש שכבה גדולה של צרכנים מבוססים שיכולים ומוכנים לשלם עבור מוצרים איכותיים
 
מותג תפוחי האדמה הישראלי "דוד משה" מתרחב לראשונה לחו"ל. יצוא ראשון של תפוחי האדמה יצא לרשתות השיווק לרוסיה באמצעות חברת "אגרקסקו" על פי הזמנת רשתות שיווק גדולות במוסקבה.
 
"דוד משה" הוא מותג האיכות של קיבוצי "חבל מעון" בנגב המערבי ומופיע על אריזות תפוחי אדמה וגזר. ייחודו של המותג הוא בחלוקה לשקיות על פי זן תפוחי האדמה והשימוש שמומלץ לעשות בו לטיגון וצ'יפס (אריזה אדומה), לבישול ומרק (אריזה ירוקה) או למילוי ואפייה (אריזה צהובה). 
 
חיים בן ארי, מנהל השיווק של "דוד משה", מסר ששוק המזון הרוסי מתקדם בצעדי ענק וידביק בקרוב את הפער שהיה אל מול המערב. לדבריו, רוסיה ומזרח אירופה הם יצרני וצרכני תפוחי האדמה הגדולים בעולם, עם זאת החלוקה לשקיות לפי השימוש מעניינת אותם מאוד. ברוסיה בכלל ובאזור מוסקבה בפרט יש שכבה גדולה של צרכנים מבוססים שיכולים ומוכנים לשלם עבור מוצרים איכותיים.
 
תושבי רוסיה ומזרח אירופה מחזיקים בשיא העולמי של צריכת תפוחי אדמה לנפש – 120 קילו בממוצע לשנה. הם מקדימים בהרבה את ארצות הברית ומערב אירופה בה מגיעה הצריכה ל-80 קילו לנפש ואת תושבי מדינת ישראל שמסתפקים ב-34 קילו לשנה.
 
בן ארי מסר שלמפעלי "חבל מעון" יש תוכניות להרחיב את היצוא הממותג. בהמשך העונה הכוונה היא לייצא גם גזר עם המותג "דוד משה" לרוסיה וכמו כן נבחנת אפשרות היצוא גם לגרמניה. יצוין שהמותג הוצג וזכה לפרס מיוחד בתערוכת המזון הבינלאומית "סיאל" שנערכה בפריס.
 
מפעלי חבל מעון הם יצרני ויצואני הירקות הגדולים בישראל ומאגדים 13 קיבוצים בנגב המערבי. בעיבוד התוצרת החקלאית מועסקים בשיא העונה 400 עובדים. המחזור הכספי השנתי מגיע לרבע מיליארד שקל, מחצית ממנו מיועד ליצוא.