תעשיית האבטחה והבטיחות צמחה ב-2004 ב-65% לכ-1 מיליארד דולרים

שרגא ברוש: תעשיית האבטחה והבטיחות - "ביצת הזהב" של היצוא הישראלי כיום; מעריך - עד סוף העשור, עשוי יצוא הענף לעבור את 2.5 מיליארד הדולרים לשנה


00:00 ,13.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

שרגא ברוש: תעשיית האבטחה והבטיחות - "ביצת הזהב" של היצוא הישראלי כיום; מעריך - עד סוף העשור, עשוי יצוא הענף לעבור את 2.5 מיליארד הדולרים לשנה.
 
"מסתבר כי תעשיית האבטחה והבטיחות היא כיום "ביצת הזהב" של היצוא הישראלי". כך טוען שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר מכון היצוא, בהסתמכו על ביצועי הענף בשנים האחרונות, התחזיות לעתיד ושיעורי הצמיחה הגדולים בשוק העולמי בתחום זה.
 
לדבריו, בשוק העולמי צפוייה בעשור הקרוב השקעה של יותר מטריליון דולר, רוב הסכום בארה"ב, בתחום האבטחה והבטיחות.
 
ברוש ציין כי בשנת 2004 גדל יצוא ענף האבטחה והבטיחות בכ-65% לעומת השנה שקדמה לה והסתכם בכ-1 מיליארד דולרים, (מתוך זה תרמה אולימפיאדת אתונה, יצוא של כ-200 מליון דולר). להערכתו גם בשנת 2005 צפוי גידול נוסף של כ-25% לפחות ביצוא הענף. עד סוף העשור עשוי יצוא ענף האבטחה והבטיחות לעבור את סף 2.5 מיליארד הדולרים לשנה.
 
ברוש הדגיש כי בשנה האחרונה נפתחו בארץ כ-100 חברות אבטחה ובטיחות (גידול של 20%). לעומת זאת, כ-15 חברות בתחום זה נסגרו אשתקד.
 
כיום פועלות בענף בישראל יותר כ-600 חברות ממגוון תחומים. בתוך כך גדל בשנה האחרונה מספר יצואני ענף האבטחה והבטיחות בכ-20%. כיום מגיע מספר היצואנים בענף לכ-350.
 
ברוש ציין כי מכון היצוא פועל במלוא המרץ לאתר הזדמנויות עסקיות ולשדך בין חברות אבטחה ובטיחות ישראליות, לבין חברות "העל" האמריקאיות. מעבר לכך, מתכנן מכון היצוא בשנת 2005 השתתפות בתערוכה במקסיקו בתחום זה; ארגון משלחת אבטחה ובטיחות לברזיל; השתתפות בכנס ובתערוכה ברומא, במטרה לסייע ליצואנים הישראלים לקבל הזמנות בתחום האבטחה במשחקי אולימפיאדת החורף 2006; עריכת כנס בקנדה; השתתפות בתערוכה בבריסל; השתתפות בסלון האוירי בפריז; השתתפות בתערוכה באוסטרליה; השתתפות בתערוכה בבייג'ין לקראת אולימפיאדת בייג'ין 2008; השתתפות בתערוכת מיליפול בפריז.
 
כן מתכנן מכון היצוא הפקת אינדקס מעודכן לתעשיית האבטחה הישראלית, סרט תדמית, וליווי בהקמה ובפעילות של מאגדים מקצועיים במגוון תחומי האבטחה והבטיחות.