״עתיד תעשיית התמרוקים טמון ביצוא לשווקים בינלאומיים״

ליאור לוי, יו״ר ענף התמרוקים היוצא, אמר בכנס בו השתתפו עשרות תעשיינים מיצרניות הקוסמטיקה כי ״השוק הקמעונאי בישראל בתחום הפארם הוא אחד הריכוזיים בעולם, וצמיחת התעשייה המקומית תבוא בעיקר מייצוא. עלינו להבטיח שהתעשייה המקומית תתאים עצמה לדרישות הבינלאומיות״


09:10 ,14.01.2025 מאת: מערכת פורט2פורט

בכנס מיוחד שנערך אתמול (ב׳) בשיתוף משרד הבריאות, ובו השתתפו עשרות תעשיינים מיצרניות הקוסמטיקה בישראל, הדגיש ליאור לוי, יו״ר ענף התמרוקים היוצא בהתאחדות התעשיינים, כי עתיד תעשיית התמרוקים טמון ביצוא לשווקים בינלאומיים. ״השוק הקמעונאי בישראל בתחום הפארם הוא אחד הריכוזיים בעולם, וצמיחת התעשייה המקומית תבוא בעיקר מייצוא״, אמר לוי והוסיף, “לפיכך, ייצור בתנאי GMP הוא צו השעה״.

 

 

במהלך הכנס, שעסק בתנאי ייצור נאותים (GMP) ומשמעויותיהם בעקבות רפורמת התמרוקים, הוצגו נתונים עדכניים על שוק התמרוקים הישראלי. אורן הרמב״ם, מנהל איגוד תעשיות מוצרי צריכה ובנייה, חשף כי היקף המכירות הקמעונאיות של מוצרי קוסמטיקה וטואלטיקה בישראל עומד על כ-5.5 מיליארד שקל, כאשר 70% מהמוצרים הם יבוא. לעומת זאת, היצוא של תמרוקים ישראליים עומד על כ-2.5 מיליארד שקל במחירי מפעל, ונמצא במגמת עלייה מתמשכת של 20% במהלך חמש השנים האחרונות.

 

נציגות משרד הבריאות התייחסו לשינויים הרגולטוריים והדגישו את חשיבות תקן GMP, שיחליף את הצורך ברישיון יצרן ויסייע בקבלת רישיון עסק לייצור תמרוקים.

 

לוי, שסיים את תפקידו כיו״ר הענף, סיכם את הדברים באופטימיות: ״יש לנו פוטנציאל עצום להמשיך ולבסס את מוניטין התמרוקים הישראלים בעולם. עלינו להבטיח שהתעשייה המקומית תתאים עצמה לדרישות הבינלאומיות ותנצל את ההזדמנויות בשוק העולמי״.