תעשיינים: פגישת עבודה עם נציג ממשלה בכיר באבו דאבי

סגן שר התעשייה והטכנולוגיה המתקדמת באמירויות, אל סוועידי, לנשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר: ״רואים כבר התחלה של שיתופי פעולה עם חברות ישראליות. נשמח לבקר בישראל״


11:38 ,27.06.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר, המוביל את המשלחת העסקית הישראלית הראשונה המבקרת באבו דאבי, נפגש אתמול עם סגן שר התעשייה והטכנולוגיה המתקדמת באמירויות, Omar Ahmed Suwaina Al Suwaidi. זו פגישת עבודה ראשונה בין בכיר במשק לבין נציג ממשלה בכיר באבו דאבי, בירת איחוד האמירויות ואף ביקור ראשון של משלחת עסקית זרה באבו דאבי מאז תחילת הקורונה. בפגישה השתתף גם יו״ר איגוד ההיי-טק בהתאחדות, מריאן כהן. ״אני חושב שהפוטנציאל להיקף הסחר בין שתי המדינות הוא עצום״, אמר הבכיר האמירתי והוסיף כי ״הציפיות מאוד גבוהות, אבל ביסוס המסחר צריך לקרות בשלבים הנכונים. תפקידנו במשרדים השונים הוא לפתח ולבסס את זה. יש כבר התחלה של שיתופי פעולה עם חברות ישראליות ולאחר הפגישה איתכם נתאם פגישת המשך של צוותי עבודה שיבנו ויתבססו את הדרך לשיתופי פעולה נוספים״.

 

אל סוועידי הסביר כי ״לשתי המדינות יש גדלים דומים, מנטליות דומה וחזון לאן הן רוצות להגיע. אנחנו מצפים להגיע לתוצאות מחוץ לקופסא, ולעבוד יחד על מו״פ״. אל סוועידי הזמין חברות ישראליות להשתתף באירועי מפתח בינ״ל שמתקיימים בדובאי כגון תערוכת האוויר הבינ״ל ותערוכת האנרגיה הבינ״ל הגדולה בעולם״.

 

נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר, הזמין את אל סוועידי וצוותו לבקר בישראל ואמר לו כי ״הסכמי אברהם הם המהלך שמתווה את הדרך ותפקידנו כאנשי עסקים הוא להוביל את המסע בדרך הזו ולייצר את השותפות. השותפות הזו תייצר שגשוג לתעשיות של שני העמים, מקומות עבודה וקשרים איתנים ברי קיימא בין העמים. לא רק בין ישראל לאיחוד האמירויות, אלא גם בין ישראל למדינות נוספות שייהנו מהתוצרת הישראלית וכיום אין לנו יחסים איתן. צריך לייצר שותפויות אמיתיות וזה לא יקרה ביום אחד, אלא צריך המון סבלנות. אתם יכולים לראות בנו שותף אמין שמסייע לכם להתמצא בין החברות השונות בישראל״.

 

יו״ר איגוד ההיי-טק בהתאחדות התעשיינים, מריאן כהן: ״אנחנו מקווים שהגשר בין ישראל לאיחוד האמירויות יהיה גשר לכל המזרח התיכון שיהפוך אותו למקום הרבה יותר טוב לחיות בו, לנו ולילדינו. מגזר ההיי-טק בישראל מכיל חברות רבות בתחומים שונים. איגוד ההייטק בהתאחדות התעשיינים  מקדם שיתופי פעולה שיועילו לשני הצדדים ואנחנו השותפים שלכם כדי למצוא את השותפים הטובים ביותר מישראל. אנחנו נוטים לחשוב שמה שישראל עשתה ב-73 שנה זה נס, אבל מה שעשיתם בחמישים שנה זה נס הנסים״.