תערוכת החקלאות אגרו-משוב תתקיים ב-20-22 במאי במרכז הירידים בתל אביב

תערוכת החקלאות השנתית הגדולה בישראל – אגרו-משוב – תתקיים בתאריכים 20-22 במאי 2003 במרכז הירידים בתל אביב. מנכ"ל התערוכה, חיים אלוש, מסר שבתערוכה, המתקיימת זו השנה השלישית ברציפות, יופיעו 200 מציגים והיא תשתרע על שטח של 12 אלף מ"ר של שטחי פנים ותצוגת חוץ


00:00 ,07.04.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
התערוכה נערכת זו השנה ה-13 ברציפות ויופיעו בה 200 מציגים

תערוכת החקלאות השנתית הגדולה בישראל – אגרו-משוב – תתקיים בתאריכים 20-22 במאי 2003 במרכז הירידים בתל אביב. מנכ"ל התערוכה, חיים אלוש, מסר שבתערוכה, המתקיימת זו השנה השלישית ברציפות, יופיעו 200 מציגים והיא תשתרע על שטח של 12 אלף מ"ר של שטחי פנים ותצוגת חוץ. לתערוכה צפויים להגיע 50 אלף מבקרים.

בראש תערוכת אגרו-משוב עומדת הנהלה ציבורית, בראשות מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, יוסטה בלייר ובהשתתפות נציגי משרד החקלאות, ארגוני המגדלים, מועצות היצור והמועצות האזוריות. לדברי בלייר, בתקופה הקשה שעוברת המדינה באופן כללי והחקלאות באופן נקודתי, התערוכה יוצרת מספר ימים של שמחה אמיתית ומפגש של התחדשות והצגת החקלאות במיטבה: "אנו מזמינים את כל החקלאים ואת עם ישראל לאתנחתא של מספר שעות משגרת היום-יום ולהנות מההישגים שהגענו אליהם בתערוכת אגרו-משוב".

לדברי מנכ"ל התערוכה, חיים אלוש, למרות המצב הכלכלי הקשה והאיומים מהמלחמה המתנהלת בעיראק, היקף התערוכה לא הצטמצם לעומת השנים הקודמות והיא תהיה באותו היקף כבעבר. לדבריו, למרות שמרבית החברות קיצצו בתקציבי השיווק, הם מתמקדות בפעולות השיווק האפקטיביות ביותר ולא פגעו בהן והופעה בתערוכה, אליה מגיעים רובם המכריע של החקלאים, היא אחת מהם.

מנכ"ל אגרו-משוב מסר שהתערוכה נותנת ביטוי לתופעה שהתגברה בשנים האחרונות של העברת מרכז הכובד בתחום ההדרכה וחלק מפעילות המחקר מהגופים הציבוריים לחברות פרטיות. כחלק מכך יציגו החברות פיתוחים וחידושים בענפי החקלאות השונים שהם במקרים רבים פרי של שיתוף פעולה בין חוקרים, מדריכים וחברות פרטיות. לדברי אלוש, תהליך ההתיעלות שעוברת החקלאות מחייב כיום את החקלאים להתעדכן באופן שוטף בחידושים שיכולים להוזיל את העלויות, להפחית את התלות בעובדים ולצמצם את צריכת המים ובתערוכה יוצגו חידושים רבים שעונים על צרכים אלו.

מנכ"ל התערוכה מסר שתערוכת אגרו-משוב פונה גם לקהל הרחב שנושא החקלאות קרוב לליבו. בחוגים מסוימים מתקבל הרושם שהחקלאות בישראל נגמרה, אך זה בהחלט אינו המצב. כיום, כשאין בארץ תירות וההיטק כבר אינו מה שהיה, הענפים המסורתיים של החקלאות והתעשיה חוזרים למקום מרכזי בכלכלה.

במסגרת התערוכה יתקיימו מספר כנסים. הארוע המרכזי יהיה במעמד נשיא המדינה, משה קצב, ובהשתתפות ראשי המועצות האזוריות וסגניהם. כן יתקיים כנס בנושא מים בהשתתפות נציב המים, שמעון טל וטקס חלוקת אותות נבחרי השנה בחקלאות לאישים שתרמו באופן בולט לחקלאות. כן תתקיים תחרות המוצר הנבחר שבה יבחר הפיתוח החדשני והמוביל מבין החידושים שיוצגו בתערוכה.

התערוכה תהיה פתוחה בשעות 10:00-20:00 (ביום חמישי הנעילה בשעה 18:00). אתר התערוכה באינטרנט: www.mashov.net