תנועת המושבים תקים תחנות כוח סולאריות בהיקף 50 מיליון שקל

התנועה חתמה על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת ברימאג להקמת התחנות במושבים. טקס החתימה נערך במעמד השר להגנת הסביבה גלעד ארדן


00:00 ,25.11.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

התנועה חתמה על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת ברימאג להקמת התחנות במושבים. טקס החתימה נערך במעמד השר להגנת הסביבה גלעד ארדן
 
חברת ברימאג ותנועת המושבים חתמו על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי להקמת תחנות כוח סולאריות במושבים בהיקף של 50 מיליון שקל. ההסכם נחתם בטקס במעמד השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, יו"ר קבוצת ברימאג, שאול זילברשטיין, ומזכ"ל תנועת המושבים, איתן בן דוד.
 
על פי ההסכם יוקמו בשנים הקרובות עשרות פרויקטים במושבים ברחבי הארץ תוך ניצול גגות של לולים, רפתות ומבנים אחרים במושבים וכן שטחי קרקע המתאימים לכך. כמו כן יוחלפו במושבים גגות אזבסט של סככות בקירוי חלופי ידידותי לסביבה שישמש תשתית למערכות הסולאריות.
 
חברת ברימאג תיטול על עצמה את האחריות למימון הקמת הפרויקטים והשגת האישורים הסטטוטוריים, הקמת המערכת, חיבורה לרשת החשמל, קבלת התשלום תמורת אספקת החשמל ותחזוקה שוטפת.
 
השר ארדן אמר בטקס כי למרות התנאים האקלימיים מדינת ישראל עדיין רחוקה מלמצות את הפוטנציאל העצום שטמון בה. הוא ציין את החשיבות הרבה שהוא רואה כשר להגנת הסביבה בחקלאות ובהתיישבות למראה הירוק של הארץ.
 
מזכ"ל תנועת המושבים, איתן בן דוד, אמר שהתנועה בחרה בברימאג כשותפה לפרויקט רחב ההיקף לאחר שבחנה אפשרויות רבות והתרשמה לטובה מהחברה כיציבה ואמינה, ובעלת גב כלכלי.
 
חברת ברימאג משמשת יבואנית של מוצרי חשמל והיא החליטה להיכנס לתחום הסולארי באמצעות חברת הבת ברימאג מערכות.